CRM serwisowy – korzyści łączenia obszarów w jednym systemie

Łączenie sprzedaży i serwisu w ramach jednej działalności to popularne zjawisko w większych przedsiębiorstwach, które często starają się być samowystarczalnymi organizacjami. Takiego rodzaju firmy potrzebują kompleksowych rozwiązań wspomagających pracę wielu różnych działów. Sprzyja im technologia, która pozwala łączyć ze sobą biznesowe systemy informatyczne i integrować kilka obszarów w jednym narzędziu. Chcesz poznać korzyści jakie daje CRM serwisowy, czyli moduł CRM połączony z modułem serwisowym? Zapoznaj się z naszym materiałem.

Zarządzanie relacjami z klientami i zarządzanie zleceniami

Wsparcie obszaru serwisowego

Na obszar serwisowy składa się praca serwisantów stacjanarnych i/lub terenowych (w zależności od rodzaju prowadzonej działalności) oraz kierowników, menedżerów i właścicieli planujących przebieg prac. Ich codzienne działania mogą być wspierane przez nowoczesne rozwiązanie informatyczne jakim jest program do zarządzania zleceniami. Wykorzystanie tego narzędzia sprawia, że firmy realizujące serwisy, przeglądy i instalacje efektywniej planują, koordynują i monitorują obowiązki.

Powyższemu sprzyja funkcjonalność systemu do obsługi zgłoszeń. Dostarcza on swoim użytkownikom:

  • wiedzy o klientach, urządzeniach i zleceniach, które są niezbędne do sprawnej obsługi interesantów,
  • komunikator do szybkiej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej,
  • panel klienta umożliwiający dokonywanie zgłoszeń i śledzenie postępu prac,
  • jedną, spójną oraz uporządkowaną bazę plików i informacji firmowych.

Wsparcie obszaru sprzedażowego

Dział sprzedaży zajmuje się nie tylko finalizacją transakcji – jest on odpowiedzialny za sprawny przebieg całego procesu sprzedażowego. Osoby będące członkami zespołu handlowego odpowiadają za pozyskiwanie klientów (często we współpracy z marketingiem), nawiązywanie relacji, sprzedaż samą w sobie, a także opiekę posprzedażową i budowanie trwałych oraz silnych więzi z kontrahentami. To właśnie klienci są w centrum uwagi wszystkich handlowców, a powodem tego jest to, że Ci którzy decydują się na długotrwałą współpracę stanowią prawdziwą wartość dla firmy. Celem każdego przedsiębiorstwa jest więc usprawnienie działań prowadzonych w tym obszarze.

Rozwiązaniem, które może poprawić efektywność pracy zespołu sprzedażowego jest system CRM, czyli narzędzie do zarządzania relacjami z klientami. Pomaga ono organizować proces sprzedaży, realizować założone cele i usprawniać obsługę kontrahentów, co pozytywnie wpływa na rozwój współpracy.

Jeśli chcesz poznać więcej możliwości CRM i rozwiązania do zarządzania zleceniami – zapraszamy do naszych materiałów.

CRM serwisowy – dwa rozwiązania w jednym

Zarządzanie zleceniami i relacjami z klientami można połączyć i wspierać oba obszary za pomocą jednego zintegrowanego narzędzia, które posiada możliwości dwóch różnych systemów. Tworząc CRM serwisowy, czyli łącząc funkcje CRM-a z programem do obsługi zgłoszeń dostarczasz swoim pracownikom (handlowcom oraz serwisantom) nowych perspektyw.

Po pierwsze, dwa rozwiązania w jednym to sprawniejszy przepływ informacji między działami. Handlowcy uzyskują w ten sposób dostęp do informacji, które standardowo znajdują się tylko w narzędziu dla serwisantów. Dzięki temu poszerzają swą wiedzę o realizowanych przez przedsiębiorstwo zleceniach i mogą w odpowiedni sposób informować kontrahentów. Ogranicza to dodatkową pracę serwisantów – to nie oni muszą przekazywać szczegóły klientom, a także nie zostają zasypywani ciągłym telefonami od pracowników działu handlowego.

Nieocenionym wsparciem dla sprzedawców jest panel klienta, który usamodzielnia kontrahentów – pozwala im dokonywać zgłoszeń, a także samodzielnie śledzić postępy w realizowanych zleceniach. Tym samym handlowcy mogą poświęcić swój czas na inne działania – np. pozyskanie nowego klienta lub rozwój współpracy z innym odbiorcą.

Kolejną ważną funkcją, którą posiada CRM serwisowy jest komunikator – pozwalający na wymianę wiadomości z kontrahentami, a także między poszczególnymi pracownikami lub ich grupami. To sposób na transparentność wysyłanych komunikatów i dokonywanych ustaleń. Dostęp do szczegółów jest bardzo prosty dzięki temu, że dane wiadomości (także te mailowe) mogą zostać powiązane ze zleceniami.

CRM serwisowy to dwa narzędzia w jednym, co oznacza, że wszelkie niezbędne informacje umieszczone są w jednym funkcjonalnym panelu. Handlowcy oraz serwisanci otrzymują większą liczbę danych, które ułatwiają ich pracę, ale zachowany zostaje ich komfort – nie muszą przelogowywać się między systemami, mają dostęp tylko do potrzebnych elementów, a dodatkowo mogą samodzielnie dostosowywać swoje pulpity pracy.

Wspomniany wyżej dostęp do większej liczby informacji to poszerzenie horyzontów. Przyczynia się to do efektywniejszego planowania harmonogramu prac oraz zasobów koniecznych do realizacji, wpływa na dosprzedaż wykonywaną przez handlowców, a także pomaga dokładniej wyliczać rentowność współprac z poszczególnymi kontrahentami.

Podsumowanie

CRM serwisowy czyli połączenie możliwości dwóch systemów w jednym panelu to nowa szansa dla Twojego przedsiębiorstwa i wsparcie dla kilku obszarów Twojej działalności. Zyskają na tym Twoi pracownicy z różnych działów, a także Ty. Poszukujesz takiego narzędzia? Sprawdź, czym jest rozwiązanie dedykowane i jak może ono dostosować się do Twoich potrzeb – kontakt.

Polecamy również:

Chcesz przekonać się, w jaki sposób system Aura Business może pomóc Ci zarządzać serwisem i sprzedażą?

Umów konsultację

Aura Business jest systemem wspierającym polskie przedsiębiorstwa od ponad 20 lat. Aura Business jest produktem poznańskiej firmy Questy, istniejącej na rynku od 2002 roku.

Dziś firma Questy ma na swoim koncie kilkaset udanych wdrożeń systemu Aura Business w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce.

+48 506 504 540
  • Blog
  • Vlog
  • Wywiady
  • FAQ
  • RODO
  • Dofinansowanie
  • Bezpieczeństwo
  • Finansowanie
  • Dla Partnera