Zobacz, jak wdrożenie systemu Aura Business przyczyniło się do wzrostu sprzedaży oraz redukcji kosztów w Dedra Exim

BRANŻA
ARTYKUŁY ELEKTROTECHNICZNE
ROZWIĄZANIA
Aura CRM
Aura E-Commerce
Aura Service Management
LICZBA PRACOWNIKÓW
200+

Jako firma skupiamy się na obsłudze sprzedaży szerokiego wachlarza produktów do Klientów z kanału B2B, w związku z tym szukaliśmy narzędzia usprawniającego pracę i wymianę danych. Posiadając system ERP Exact, który nie jest popularnym systemem w firmach o podobnym profilu działania, mieliśmy duży problem ze znalezieniem firmy dostarczającej oprogramowanie typu B2B z możliwością integracji baz danych. Pomimo naszych wcześniejszych obaw o możliwość integracji, proces ten przeszedł bezproblemowo, umożliwiając nam korzystanie z nowoczesnych funkcji dostarczanego przez Questy oprogramowania.

Obecnie zarówno nasi przedstawiciele handlowi, jak i klienci, bardzo aktywnie korzystają z platformy, niwelując różne koszty obsługi zamówień oraz efektywnie podnosząc sprzedaż. Redukcja kosztów wynika z ograniczenia czynności, które dotychczas pracownicy wykonywali podwójnie oraz z wyeliminowania błędów komunikacyjnych. Wzrost sprzedaży jest związany z poprawieniem komunikacji i prezentacji naszej oferty, a także z przyspieszenia realizacji dostaw.

Marcin Kruszewski

Kierownik działu sprzedaży

CELE

Zarząd przedsiębiorstwa postawił na przyspieszenie komunikacji biznesowej
w zakresie najważniejszych procesów zachodzących pomiędzy partnerami B2B, takich jak zamówienia, zapytania ofertowe, rozrachunki i informacje 
o promocjach. Przy ofercie sięgającej prawie 10 tysięcy produktów każde ulepszenie procesów sprzedażowych daje spore oszczędności i wymierne korzyści finansowe.
Dedra Exim postanowiła zrealizować powyższe cele poprzez utworzenie nowego kanału komunikacji biznesowej opartego o samoobsługowy portal dla klientów biznesowych 
i handlowców zintegrowany z istniejącymi rozwiązaniami informatycznymi ERP (system Exact Globe) wykorzystywanymi przez spółkę. Realizacja projektu powierzona została poznańskiej firmie Questy – producentowi systemu Aura Business.

Najważniejsze założenia przy wdrożeniu systemu Aura Business w firmie Dedra:

  • usprawnienie obsługi klienta biznesowego
  • wzrost sprzedaży hurtowej
  • zminimalizowanie kosztów związanych 
 z ręcznym, nieustandaryzowanym, a często także podwójnym wprowadzaniem informacji do systemów informatycznych.

REZULTAT

Dzięki systemowi Aura przedstawiciele handlowi mogą w każdej chwili przejrzeć historię zakupów realizowanych przez swoich klientów (wraz z cenami, przypisanymi rabatami itp.), a w związku z tym przygotowanie nowej oferty jest łatwiejsze i zajmuje zdecydowanie mniej czasu.

Handlowcy zatrudnieni w Dedrze mają do dyspozycji wygodne i funkcjonalne narzędzie do komunikacji ze swoimi klientami, nie są zmuszeni do działań administracyjnych tj. przepisywania zamówień, a zamówienia klientów realizowane są znacznie szybciej.

System Aura Business pomaga również zapanować nad standaryzacją informacji o produktach, dzięki czemu oferta Dedry jest lepiej wyeksponowana, a wprowadzanie informacji o towarach do sklepu internetowego nie wiąże się z ryzykiem wystąpienia błędów.

SPRAWDŹ INNE CASE STUDIES