Jak korzystać z bazy urządzeń serwisowanych?

Uporządkowana historia napraw i przeglądów

Sprawne zarządzanie zleceniami dotyczącymi maszyn i urządzeń klientów to spore wyzwanie, zwłaszcza gdy ich liczba nieustannie rośnie. Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa, w pewnym momencie już konieczne staje się zrezygnowanie z papierowej wersji dokumentów na rzecz elektronicznej formy. W systemie Aura Business możesz przechowywać wszystkie informacje o klientach, zleceniach i serwisowanych urządzeniach.

Do czego służy baza urządzeń?

Lista urządzeń serwisowanych to zbiór kluczowych informacji o sprzęcie posiadanym przez Twoich klientów. W jednym miejscu kompletujesz między innymi takie dane jak:

  • nazwa produktu,
  • numer seryjny,
  • nazwa firmy, która posiada daną maszynę,
  • NIP

W ten sposób masz podgląd na wszystkie egzemplarze, którymi Twoi pracownicy obecnie się zajmują lub kiedyś wykonywali ich naprawy. Z podglądu na całą listę, możesz przejść do karty konkretnego produktu klienta, by poznać więcej szczegółów na jego temat. Ponadto wszystkie maszyny są powiązane z kontrahentami, zatem również z poziomu kartoteki danej firmy widzisz jaki sprzęt u Ciebie serwisuje.

Co znajdziesz w karcie produktu serwisowanego?

Istotą dobrze prowadzonej bazy urządzeń, są szczegółowo uzupełniane karty produktów serwisowanych. Poza wspomnianymi elementami powyżej, są tam podstawowe dane o maszynie:

  • kod produktu,
  • data nabycia,
  • informacja czy to Twoja firma sprzedała ten sprzęt klientowi,
  • znacznik czy jest aktualnie sprawna i używana,
  • własne atrybuty - o których więcej w dalszej części artykułu.

Kolejną ważną sekcją w tym miejscu są powiązane procesy - przekierowania do wszystkich zleceń (bieżących i zakończonych), powiązanych z tym konkretnym urządzeniem. Z tego poziomu widzisz:

  • numer procesu,
  • typ zlecenia (np. serwis, instalacja, reklamacja),
  • faza procesu (np. nowe zgłoszenie, w realizacji, zakończone),
  • firma, dla której zlecenie jest założone,
  • osoba klienta,
  • pracownik odpowiedzialny za proces,
  • data utworzenia zlecenia.

Klikając na numer procesu, przechodzisz do karty ze wszystkimi informacjami dotyczącymi jego przebiegu. Ponadto, widać też zaplanowane zadania dla pracowników, powiązane z daną maszyną oraz zdarzenia - zarejestrowane przez nich notatki na temat tego, co już wykonali w kontekście urządzenia.

Atrybuty urządzeń serwisowanych

Przydatną funkcją jest możliwość tworzenia atrybutów produktów serwisowanych. To dodatkowe pola, które mogą mieć postać:

  • pola tekstowego,
  • pola liczbowego,
  • daty,
  • listy rozwijanej,
  • listy kontrolnej,
  • podpisu elektronicznego,
  • danych klienta,
  • adresu e-mail,
  • numeru telefonu.

Ich rodzaje i liczbę możesz stworzyć samodzielnie, zgodnie z potrzebami i specyfiką, na przykład danej kategorii produktów. To bardzo przydatny element, który usprawnia szybkie wyszukiwanie konkretnego urządzenia, gdy nie znasz chociażby numeru seryjnego. Posiłkując się kilkoma parametrami które jesteś w stanie określić, przefiltrujesz całą bazę urządzeń i zlokalizujesz potrzebny sprzęt.

Co zyskujesz?

Uporządkowana baza urządzeń serwisowanych to ogromne ułatwienie pracy, zwłaszcza dla średnich i dużych przedsiębiorstw. Wdrożenie takiego sposobu działania przynosi wiele korzyści dla organizacji:

  • przyspiesza pracę serwisantów i podwykonawców, mający stały dostęp do informacji o zleceniu i maszynie,
  • poprawia komunikację wewnętrzną, dzięki wprowadzanym na bieżąco notatkom z wykonanych zadań,
  • minimalizuje ryzyko pomyłki, dzięki kompletnym danym technicznych o urządzeniu,
  • poprawia jakość obsługi klienta, zbierając historię współpracy z nim,
  • obniża koszty obsługi zleceń serwisowych.

Przy niewielkim nakładzie pracy można oszczędzić sporo czasu, dzięki elektronicznej bazie urządzeń. Korzystając z narzędzia Aura Business usprawniasz działania serwisantów, a klienci cieszą się prodesjonalną obsługą.

Chcesz przekonać się, w jaki sposób system Aura Business może przechowywać najistotniejsze informacje Twojej firmy?

Umów konsultację

Aura Business jest systemem wspierającym polskie przedsiębiorstwa od ponad 20 lat. Aura Business jest produktem poznańskiej firmy Questy, istniejącej na rynku od 2002 roku.

Dziś firma Questy ma na swoim koncie kilkaset udanych wdrożeń systemu Aura Business w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce.

+48 506 504 540
  • Blog
  • Vlog
  • Wywiady
  • FAQ
  • RODO
  • Dofinansowanie
  • Bezpieczeństwo
  • Finansowanie
  • Dla Partnera