CRM dla ERP — połączenie, które się opłaca
Systemy ERP to w dzisiejszych czasach najlepszy sposób na sprawne zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa. Gromadząc niezbędne do funkcjonowania firmy informacje, integrują jej wszystkie działy – od księgowości, do działu handlowego. Jednak korzystanie z tego narzędzia już nie wystarcza, dlatego też rozbudowuje się je o systemy CRM, służące do zarządzania relacjami z klientem. CRM dla ERP jest niezwykle ważnym uzupełnieniem, ponieważ pozwala kontrolować sytuację w firmie kompleksowo – tak wewnątrz, jak i poza jej obrębem.
CRM dla ERP – co wnosi do codziennego życia firmy?
Przede wszystkim – możliwość efektywnego zarządzania sprzedażą i relacjami z kontrahentem. To kompleksowe wsparcie dla całego działu obsługi klienta – zarówno osób odpowiedzialnych za marketing, sprzedaż, jak i obsługę posprzedażową. Automatyzuje działania, usprawnia i ułatwia pracę, a także oddaje do dyspozycji niezwykle przydatne narzędzia. Jakie?
Planowanie sprzedaży
System CRM dla ERP pozwala generować raporty i analizować osiągane wyniki. Co za tym idzie – daje szansę na ustalanie realnych celów oraz ich realizację. System wyposażony jest w wykresy przedstawiające obroty handlowców, zestawienia planowanych przychodów, a także narzędzie do planowania zadań w specjalnym kalendarzu. Wprowadza to ład w pracy działu handlowego i pozwala uzyskać handlowcom lepsze wyniki.
Zarządzanie szansami i siłami sprzedaży
Sam system ERP nie daje możliwości określenia tego, jak duża jest szansa sprzedaży i nie pozwala określić priorytetów. Jest to zadanie dla CRM-u – dzięki niemu uzyskujemy dostęp do szacowanych zysków i możemy określić wartość szansy sprzedaży. Ponadto każdy pracownik ma przed sobą własne cele i może określać szanse sprzedaży jako wykorzystane lub stracone. A to z kolei pozwala wyciągać wnioski i poprawiać swoje wyniki w przyszłości.
Obsługa zamówień i ofertowanie
CRM dla ERP to duża korzyść dla handlowców, którzy nie ominą ważnego kontaktu z klientem i dowiedzą się o swoich zadaniach pracując w terenie. Będą mieli dostęp do informacji, dzięki którym szybko stworzą korzystne dla swoich klientów oferty, zawierające specjalne rabaty i ceny indywidualne dla danego kontrahenta. Wszystko to zgodnie z przyjętymi standardami działania firmy oraz przy zautomatyzowaniu wielu firmowych procesów.
Wszystkie działania handlowców opierają się na informacjach o klientach i historii współpracy z nimi, do których mają stały dostęp. Jak więc widać narzędzia te doskonale się uzupełniają i pozwalają znacznie poprawić funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
Chcesz przekonać się, w jaki sposób system Aura Business może współdziałać z programem ERP wykorzystywanym przez Twoją firmę?
Umów konsultację