Baza rozwiązań
Zamów prezentację

Autor: Zespół Questy

CRM

CRM dla ERP — połączenie, które się opłaca

17 maja 2017

Systemy ERP to w dzisiejszych czasach najlepszy sposób na sprawne zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa. Gromadząc niezbędne do funkcjonowania firmy informacje, integrują jej wszystkie działy – od księgowości, do działu handlowego. Jednak korzystanie z tego narzędzia już nie wystarcza, dlatego też rozbudowuje się je o systemy CRM, służące do zarządzania relacjami z klientem. CRM dla ERP jest niezwykle ważnym uzupełnieniem, ponieważ pozwala kontrolować sytuację w firmie kompleksowo – tak wewnątrz, jak i poza jej obrębem.

CRM dla ERP – co wnosi do codziennego życia firmy?

Przede wszystkim – możliwość efektywnego zarządzania sprzedażą i relacjami z kontrahentem. To kompleksowe wsparcie dla całego działu obsługi klienta – zarówno osób odpowiedzialnych za marketing, sprzedaż, jak i obsługę posprzedażową. Automatyzuje działania, usprawnia i ułatwia pracę, a także oddaje do dyspozycji niezwykle przydatne narzędzia. Jakie?

Planowanie sprzedaży

System CRM dla ERP pozwala generować raporty i analizować osiągane wyniki. Co za tym idzie – daje szansę na ustalanie realnych celów oraz ich realizację. System wyposażony jest w wykresy przedstawiające obroty handlowców, zestawienia planowanych przychodów, a także narzędzie do planowania zadań w specjalnym kalendarzu. Wprowadza to ład w pracy działu handlowego i pozwala uzyskać handlowcom lepsze wyniki.

Zarządzanie szansami i siłami sprzedaży

Sam system ERP nie daje możliwości określenia tego, jak duża jest szansa sprzedaży i nie pozwala określić priorytetów. Jest to zadanie dla CRM-u – dzięki niemu uzyskujemy dostęp do szacowanych zysków i możemy określić wartość szansy sprzedaży. Ponadto każdy pracownik ma przed sobą własne cele i może określać szanse sprzedaży jako wykorzystane lub stracone. A to z kolei pozwala wyciągać wnioski i poprawiać swoje wyniki w przyszłości.

Obsługa zamówień i ofertowanie

CRM dla ERP to duża korzyść dla handlowców, którzy nie ominą ważnego kontaktu z klientem i dowiedzą się o swoich zadaniach pracując w terenie. Będą mieli dostęp do informacji, dzięki którym szybko stworzą korzystne dla swoich klientów oferty, zawierające specjalne rabaty i ceny indywidualne dla danego kontrahenta. Wszystko to zgodnie z przyjętymi standardami działania firmy oraz przy zautomatyzowaniu wielu firmowych procesów.

Wszystkie działania handlowców opierają się na informacjach o klientach i historii współpracy z nimi, do których mają stały dostęp. Jak więc widać narzędzia te doskonale się uzupełniają i pozwalają znacznie poprawić funkcjonowanie przedsiębiorstwa.

Aura Business jest systemem wspierającym polskie przedsiębiorstwa od ponad 10 lat. Aura Business jest produktem poznańskiej firmy Questy, istniejącej na rynku od 2002 roku.

Dziś firma Questy ma na swoim koncie kilkaset udanych wdrożeń systemu Aura Business w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce.

Napisz lub zadzwoń

tel: +48 512 629 704

e-mail: aurabusiness@questy.pl

@ 2020 Aurabusiness.pl. All right reserved.