Baza rozwiązań
Zamów prezentację

Autor: Zespół Questy

CRM

Integracja Aura Business i SMSAPI

Automatyczny kanał komunikacji w obszarze sprzedaży i obsługi klienta

7 kwietnia 2020

Automatyzacja marketingu oraz szeroko pojętej komunikacji z kontrahentami szybko staje się standardem we wszystkich firmach. Technologia ta pozwala przedsiębiorstwom efektywnie i skutecznie angażować klientów, jednocześnie oszczędzając im cenny czas oraz zasoby.

SMS jako automatyczny kanał komunikacji

E-mail pozostaje jednym z najbardziej popularnych narzędzi w marketingu. Nowe technologie poczty pozwalają teraz dostarczać klientom ukierunkowane, dopasowane i oparte na ich zachowaniu wiadomości.

Prawda jest jednak taka, że komunikacja za pośrednictwem SMS znacznie przewyższa tą e-mailową. Jeżeli chodzi o ilość otwartych wiadomości oraz zaangażowanie klientów, liczby i statystyki nie pozostawiają tutaj złudzeń. Badania wykazują, że odbiorcy otwierają aż 98% wiadomości SMS. Jest to miażdżący wynik dla e-maili, które na tym polu mogą pochwalić się statystyką na poziomie zaledwie 15-20%. Statystyki SMS-owe stają się jeszcze bardziej imponujące, gdy weźmiemy pod uwagę, że aż 90% wiadomości tekstowych jest otwieranych i czytanych w ciągu trzech minut od ich dostarczenia.

Dlatego też wzbogacenie komunikacji z klientem o wiadomości SMS może pomóc w ożywieniu nieaktywnych (ale potencjalnych) kontrahentów, utrzymaniu większej ich liczby oraz zwiększeniu ROI poprzez pogłębianie zaangażowania subskrybentów.

Dodatkową zaletą marketingu za pomocą SMS jest to, że wyróżnia on dane przedsiębiorstwo. Wiele firm intensywnie korzysta z takich narzędzi jak pozycjonowanie, kampanie adWords czy porównywarki cenowe. Wiadomości SMS pozostają jednak wciąż stosunkowo nieodkrytym terytorium.

Integracja z SMSAPI

Jednym z częstych problemów biznesowych, które zgłaszali nam klienci była komunikacja z kontrahentami lub swoimi pracownikami. Wspólnie opracowaliśmy więc koncepcję wykorzystania automatycznych powiadomień / przypomnień SMS. W związku z tym poszukiwaliśmy partnera, który oprócz łatwej możliwości integracji z Systemem Aura Business, zapewni również niezawodność, doświadczenie i atrakcyjny cennik - wybór padł na SMS API. Z perspektywy czasu bardzo pozytywnie oceniamy naszą współpracę, co powoduje, że podobne rozwiązania proponujemy też innym naszym klientom szukającym usprawnienia w obszarze komunikacji wewnętrznej oraz zewnętrznej.

- Wojciech Nosal, Business Development Manager

Będąc świadomym powyższych trendów oraz pragnąc wyjść naprzeciw potrzebom naszych klientów, przygotowaliśmy integrację systemu Aura Business z najpopularniejszym na polskim rynku narzędziem do masowej wysyłki SMS-ów - serwisem SMSAPI.

Aura Business jest rozwiązaniem dedykowanym, które dopasowujemy do indywidualnych potrzeb każdego klienta - dlatego też obszar integracji w każdym przypadku może być inny. Ogólnie rzecz ujmując, integracja umożliwia masową wysyłkę wiadomości SMS do wskazanych grup klientów lub automatyczne wysłanie SMS-a po wystąpieniu określonego zdarzenia. Przyjrzymy się teraz, jakie funkcje w wybranych obszarach umożliwia integracja Aury Business z SMSAPI oraz opiszemy płynące z nich korzyści.

Komunikacja SMS w sprzedaży i marketingu

Jedną z najważniejszych zalet, które cechują SMS-y, jest to, z jaką szybkością niesiona przez nie informacja dociera do klienta. Jeżeli dodamy do tego fakt, że open-rate jest w tym kanale komunikacyjnym niezwykle wysoki (i to już w pierwszych minutach!), jasnym staje się fakt, że wiadomości tekstowe są wręcz idealnym narzędziem do prowadzenia ograniczonych czasowo kampanii.

Zakres integracji Aura Business CRM z SMSAPI obejmuje:

SMS masowy - czyli masowa wysyłka wiadomości tekstowych do wielu odbiorców na raz. Oferowany przez nas system CRM umożliwia daleko posuniętą segmentację klientów - każdego z nich można opisać dowolnym tagiem (na przykład “potencjalny”, “nowy”, “zainteresowany” itd). To wygodny i efektywny sposób na dokładne określenie grupy, do której chcemy dotrzeć ze ściśle określonym, dopasowanym do niej przekazem - na przykład informacją o promocji czy zaproszeniem na jakieś wydarzenie.


Powiadomienie o nowej szansie sprzedaży - czyli szybka informacja dla handlowca o tym, że w systemie CRM pojawiła się okazja do przeprowadzenia nowej transakcji. Jest to rozwiązanie szczególnie przydatne w tych przedsiębiorstwach, które pracują na modelu handlowym wykorzystującym sprzedawców mobilnych. Przebywający w terenie handlowcy nierzadko nie mają po prostu czasu na regularne zaglądanie do systemu. Z drugiej strony, szybki kontakt z potencjalnym klientem jest jednym z podstawowych warunków udanej sprzedaży.

Dzięki integracji systemu CRM z SMSAPI eliminujemy ten problem. W momencie utworzenia dla niego nowej szansy sprzedaży, przedstawiciel handlowy może zostać o niej automatycznie powiadomiony poprzez wiadomość SMS. W ten sposób handlowiec ma możliwość szybkiej reakcji i tym samym zwiększa swoje szanse na domknięcie sprzedaży.

Komunikacja SMS w obszarze zarządzania zleceniami

Integracja z SMSAPI przynosi również wiele korzyści w przypadku obszaru Aury Business odpowiedzialnego za wspomaganie zarządzania usługami oraz zleceniami, czyli Service Management.

Powiadomienia o zmianie statusu zlecenia - czyli szybki sposób na to, aby przekazać klientowi, co dzieje się ze zleconą przez niego usługą. Wystarczy zmienić fazę zlecenia - na przykład z “w trakcie” na “gotowe”, aby system automatycznie wysłał klientowi powiadomienie o tym fakcie. Automatyzuje to komunikację z kontrahentami, co z kolei oszczędza czas pracownikom. Nie muszą już poświęcać cennych minut na bezpośrednie przekazywanie klientom informacji.


Taka komunikacja to prosty, ale też niezwykle ważny element rzetelnej obsługi kontrahenta. Dodatkowo - dzięki integracji Service Management z SMSAPI - niedrogi.

Powiadomienia o przypisaniu nowego zlecenia do serwisanta również bazują na sprzężeniu wysłania SMS ze zmianą fazy zleconej usługi. Tym razem zastosowanie tej funkcji jest nieco inne, bowiem wiadomość zostaje przesłana nie klientowi, ale pracownikowi firmy. Kiedy kierownik serwisu przypisuje zlecenie do konkretnego pracownika, dostaje on szybką, bezpośrednią wiadomość i może udać się na miejsce usługi bez konieczności logowania się do systemu lub odwiedzania centrali firmy. Oszczędza to czas zarówno kierownika jak i serwisanta, a dla klienta oznacza szybsze zajęcie się jego sprawą.


Automatyczne przypomnienia o przeglądach - czyli sposób na regularną komunikację z klientem bez konieczności poświęcania na nią czasu. Jak to działa? Mechanizm jest bardzo prosty - wystarczy utworzyć nowe powiadomienie, zdefiniować wyprzedzenie, z którym ma zostać wysłane, oraz wskazać odbiorcę. Dzięki tej funkcji nie trzeba pamiętać o przekazaniu klientowi wiadomości o zbliżającym się wielkimi krokami przeglądzie. Co więcej, nie trzeba jej nawet wysyłać - system zrobi to za nas.

Korzystanie z automatycznych powiadomień jest proste, ale jednocześnie daje wiele możliwości usprawnienia organizacji przepływu informacji w przedsiębiorstwie. Innym zastosowaniem tej funkcji mogą być na przykład powiadomienia o kończącej się gwarancji.

Inne zastosowania

Logowanie przez SMS - czyli sposób na tak zwane “uwierzytelnianie dwuetapowe”. To rozwiązanie idealne dla tych, którzy pragną zabezpieczyć dostęp do swojego systemu czymś więcej niż loginem oraz hasłem. Funkcja ta działa w ten sposób, że podczas logowania system generuje klucz, który wysyłany jest na wskazany wcześniej numer telefonu logującego się użytkownika. Tak zabezpieczony system jest jeszcze mniej podatny na infiltrację przez niepowołane osoby. Co ciekawe, takie dodatkowe sposoby na bezpieczeństwo mają również psychologiczny wpływ na klientów, którzy chętniej ufają firmom stosującym podobne rozwiązania.

SMS o kończącej się subskrypcji - czyli sposób na to, jak poinformować klienta o zbliżającym się końcu subskrypcji wykupionej usługi bez konieczności poświęcania na to czasu. Automatyczna wiadomość tekstowa zostanie wysłana do kontrahenta ze wskazanym podczas konfiguracji wyprzedzeniem, umożliwiając mu złożenie nowego zamówienia zanim usługa wygaśnie.

Na zakończenie

Jak widać, integracja systemu Aura Business z SMSAPI daje wiele możliwości (a wciąż pracujemy nad nowymi!), z których wynika szereg korzyści dla przedsiębiorstwa. Wiadomości tekstowe to najpewniejszy sposób na dotarcie z informacją do klienta, zaś automatyzacja tego kanału komunikacji oznacza znaczną oszczędność czasu pracowników firmy. Dodatkowo, korzystając z automatycznych powiadomień SMS mamy pewność, że nie pominiemy żadnej sprawy i żadnego kontrahenta.

Aura Business jest systemem wspierającym polskie przedsiębiorstwa od ponad 10 lat. Aura Business jest produktem poznańskiej firmy Questy, istniejącej na rynku od 2002 roku.

Dziś firma Questy ma na swoim koncie kilkaset udanych wdrożeń systemu Aura Business w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce.

Napisz lub zadzwoń

tel: +48 512 629 704

e-mail: aurabusiness@questy.pl

@ 2020 Aurabusiness.pl. All right reserved.