Baza rozwiązań
Zamów prezentację

Autor: Zespół Questy

CRM

Jak wybrać system CRM dla firmy?

Czyli na co zwrócić uwagę podczas podejmowania decyzji

9 stycznia 2017

Korzyści płynących z użytkowania systemu CRM w firmie jest wiele i dlatego coraz większa liczba przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z tego typu rozwiązania. Jednak podjęcie decyzji o wyborze któregoś z wielu rodzajów oprogramowania dostępnych na rynku i dopasowanie go do własnych potrzeb nie jest łatwe. Trudności widoczne są szczególnie w sytuacji, gdy z tego rodzaju zagadnieniem spotykamy się po raz pierwszy. W tym artykule postaramy się wyjaśnić, jak wybrać system CRM dla firmy i na co szczególnie zwrócić uwagę podczas podejmowania decyzji.

Po pierwsze – kastomizacja i dopasowanie funkcji systemu do indywidualnych potrzeb

Systemy CRM powstały z myślą o wsparciu procesu sprzedaży, obsługi klienta i usprawnieniu wielu działań w firmie. Jednak dobrze wiemy, że każde przedsiębiorstwo jest inne. Dlatego też niedopasowane oprogramowanie nie tylko nie pomoże, ale i wprowadzi chaos. Chaos, który może doprowadzić do pogorszenia wyników. Sprawdź więc, czy system CRM zostanie zaprojektowany zgodnie z Twoimi wymaganiami i czy będzie wyposażony w dokładnie takie funkcje, jakich potrzebujesz w codziennej pracy.

Bardzo duże znaczenie ma również możliwość rozwijania oprogramowania i rozbudowywania go o kolejne funkcje w przyszłości. Brak takiej możliwości jest dużym minusem. Ogranicza bowiem możliwości w sytuacji, gdy firma będzie się rozwijać. Poza tym rynek cały czas się zmienia i ewoluuje. Jeżeli producent nie przewidział dla swojego systemu aktualizacji i nie planuje większego wsparcia, inwestowanie w takie rozwiązanie mija się z celem.

Po drugie – integrowanie oprogramowania z systemem

O funkcjonalności systemu CRM świadczy nie tylko to, jakie możliwości daje nam sam w sobie, ale również to, o jakie rozwiązania możemy go wzbogacić i z jakimi aplikacjami może współpracować. Im jest ich więcej, tym lepiej! Dzięki temu otrzymasz możliwość zintegrowania systemu z modułami do obsługi księgowości, zarządzania kadrami i płacami, planowania zasobów przedsiębiorstwa i nie tylko. Wszystko w jednym miejscu, wygodnie i błyskawicznie, a jak wiadomo – czas to pieniądz.

Po trzecie – możliwość analizy procesów biznesowych

Chcąc wdrażać nowe, lepsze rozwiązania i w odpowiedni sposób usprawniać działanie różnych jednostek organizacyjnych przedsiębiorstwa, niezbędna jest skrupulatna analiza procesów biznesowych. Jest ona szczególnie problematyczna w przypadku dużych firm zatrudniających wielu pracowników, w których przeprowadzanych jest wiele takich procesów. System CRM dla firmy może pomóc w tej kwestii i ułatwiać odnajdywanie, analizowanie oraz eliminowanie problemów. Może również ustalać nowe cele — w oparciu o wiedzę, a nie przypuszczenia. Dogłębna analiza pozwoli Ci również poszerzyć działanie systemu o nowe, w stu procentach dopasowane do Twoich oczekiwań funkcje.

Odpowiedni system CRM dla firmy to taki, który nie tylko zgromadzi giga- albo nawet terabajty danych, ale również pozwoli na ich analizę oraz wygenerowanie odpowiednich raportów.

Po czwarte – współpraca z zagranicą

Prowadzisz duże przedsiębiorstwo zajmujące się importem i eksportem? Posiadasz pracowników w wielu krajach, którzy posługują się różnymi językami? Generalnie – działasz nie tylko w Polsce, ale i za granicą? Potrzebujesz zatem czegoś więcej niż to, co dają standardowe rozwiązania. Musisz postawić na system CRM, który da Ci możliwość rozwoju na innych rynkach poprzez wielowalutowość oraz wielojęzyczność. Dzięki temu współpraca z zagranicznymi partnerami lub pracownikami oddalonymi o tysiące kilometrów od głównej siedziby firmy będzie bezproblemowa.

Po piąte – mobilność systemu

Dzisiaj każdy przedsiębiorca powinien mieć możliwość zarządzania firmowymi procesami w każdym miejscu i o dowolnym czasie. Dlatego też konieczne jest postawienie na taki system CRM dla firmy, który obsługiwany będzie nie tylko z firmowego komputera i w firmowym biurze, ale również przy pomocy innych urządzeń oraz niezależnie od położenia. Jeżeli Twój system nie może być obsługiwany przez telefon czy tablet, może to oznaczać, że pozostał w tyle – zarówno za konkurencyjnymi rozwiązaniami, jak i galopującymi jak szalone przed siebie trendami…

Warto przy tym zwrócić uwagę, czy system CRM dla firmy może być obsługiwany w chmurze – to również współczesny wymóg, bez którego nie da się spełnić kryterium mobilności.

Po szóste – profesjonalizm i obsługa producenta

Niezwykle istotny, szczególnie dla osób dopiero stawiających pierwsze kroki w świecie systemów CRM, jest profesjonalizm producenta oferowanego nam systemu. Warto zdecydować się na firmę, która nie tylko poda nam na tacy gotowe rozwiązanie, ale również zapewni kompleksową obsługę w zakresie wsparcia technicznego oraz przeszkolenia pracowników i administracji. Mówiąc krótko – powinieneś mieć dostęp do specjalisty przez cały czas. Bez tego może być trudno wykorzystać pełnię możliwości oprogramowania, a co za tym idzie – zadbać o rozwój przedsiębiorstwa.

Aura Business jest systemem wspierającym polskie przedsiębiorstwa od ponad 10 lat. Aura Business jest produktem poznańskiej firmy Questy, istniejącej na rynku od 2002 roku.

Dziś firma Questy ma na swoim koncie kilkaset udanych wdrożeń systemu Aura Business w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce.

Napisz lub zadzwoń

tel: +48 512 629 704

e-mail: aurabusiness@questy.pl

@ 2020 Aurabusiness.pl. All right reserved.