Co zrobić, aby klienci kupowali więcej w Twojej platformie B2B?

Nowoczesna platforma zakupowa B2B to rozwiązanie niezwykle nowatorskie, pozwalające znacznie zwiększyć sprzedaż hurtową i zadbać o rozwój firmy funkcjonującej na rynku B2B. Czy system ten, będący alternatywą dla tradycyjnych form sprzedaży, posiada jednak narzędzia, dzięki którym zadbamy o lepszy marketing i promocję produktów? Oczywiście! Platforma zakupowa nie tylko posiada odpowiednie funkcje, ale również daje możliwość zastosowania rozmaitych technik marketingowych i sprzedażowych, dzięki którym będziesz miał możliwość zwiększenia sprzedaży i liczby swoich klientów. Przyjrzyjmy się bliżej tym sposobom.

Platforma zakupowa B2B – sposoby na to, by Twoi klienci kupowali więcej

Na początek warto powiedzieć w skrócie jak działa platforma zakupowa B2B. To system, którego kluczowym elementem jest pulpit klienta. Kontrahent może w nim przeglądać swoją ofertę, składać zamówienia, przeglądać historię współpracy z Twoją firmą, a także składać zapytania. Pozwala to zautomatyzować proces sprzedaży i zmniejszyć obciążenie handlowców, którzy w ten sposób mogą skupić się na swoich priorytetowych zadaniach. Platforma jest mobilna, w pełni intuicyjna i daje spore możliwości w zakresie obsługi klienta oraz sprzedaży. Pozwala też prowadzić wspomniane działania wspierające sprezdaż. W jaki sposób?

Możliwość tworzenia ogłoszeń oraz indywidualnych promocji

Platforma zakupowa B2B to ogromne możliwości w zakresie indywidualnej obsługi klienta. Daje nam bowiem narzędzia do odpowiedniej segmentacji klientów oraz personalizowania treści, jakie zechcesz im udostępnić. Jak bowiem wiadomo, w sektorze B2B indywidualne podejście do klienta i dbałość o relacje z nim jest szczególnie ważne. System umożliwia więc bezproblemowe dostosowanie ogłoszeń oraz promocji do zainteresowań oraz potrzeb kontrahentów, o których dowiadujemy się z historii współpracy z nim (kolejna niezwykle ważna funkcja!). Odpowiednio skonstruowana oferta zwiększa szansę na to, że klient się nią zainteresuje, a Ty nie zasypujesz go promocjami, które w gruncie rzeczy go nie interesują. To najlepszy sposób na przekazanie klientowi komunikatu: „interesujemy się Tobą i Twoimi potrzebami”, co pozwala zadbać o długofalowe relacje między firmami.

Promocje i ogłoszenia można prezentować bezpośrednio na pulpitach klienta, co jest dodatkowym plusem. Nie musisz więc dzwonić, prosić o kontakt i zajmować czasu kontrahentowi – zaloguje się on do swojego panelu kiedy będzie miał czas i sam zdecyduje, czy zechce zapoznać się z komunikatem od Ciebie, czy też nie.

Newsletter, który zainteresuje odbiorcę

Wszyscy wiemy, jak to jest z tymi newsletterami – godzimy się na ich otrzymywanie pod pewnymi warunkami, jednak potem niekoniecznie otwieramy wiadomości z nowinkami czy informacjami. Bierze się to z faktu, że zazwyczaj newsletter to masowa wysyłka jednej jedynej wiadomości do wielu odbiorców. Nie czujemy się więc wyróżnieni i wiemy, że to samo mógł dostać też sąsiad z piętra niżej. W przypadku newsletterów tworzonych i wysyłanych za pomocą platformy zakupowej B2B jest zgoła inaczej. Podobnie jak w przypadku ogłoszeń i promocji, również tutaj masz możliwość tworzenia wiadomości, które są w pełni spersonalizowane. Przy okazji nie jest to proces czasochłonny i skomplikowany, bowiem możesz podzielić klientów na poszczególne grupy odbiorców i dopiero wtedy wysłać wiadomości. Odbiorca otrzymuje to, co rzeczywiście może go zainteresować, bowiem trafiamy w jego gusta.

Stosowanie techniki marketingowej cross-selling

Znając potrzeby klienta oraz historię współpracy z nim, masz możliwość skorzystania z techniki cross-sellingu, a więc oferowania mu produktów, którymi mógłby być zainteresowany. Jak to działa? Wyobraź sobie, że twój klient najczęściej kupuje od Ciebie rowery – w związku z tym istnieje duże prawdopodobieństwo, że potrzebuje również akcesoriów rowerowych. Pokaż mu co może od Ciebie otrzymać, zachęć go ceną i zaproponuj mu to. Mechanizm rekomendacji jest sprawdzony i bardzo często zdaje egzamin. Platforma zakupowa B2B jest natomiast doskonałym narzędziem do jego wykorzystania.

Generowanie oferty dla klienta końcowego

System daje Twoim klientom możliwość generowania ofert, a następnie przedstawiania ich własnym kontrahentom. Wystarczy kilka kliknięć, aby klient wybrał produkty z katalogu, a następnie pobrał ofertę w formacie PDF i wysłał ją swoim własnym klientom. Nieskomplikowana obsługa tego procesu zachęca klientów do robienia większych zakupów. To także doskonały sposób, by zwiększyć ich lojalność względem Twojej marki.

Obsługa kontraktów

Platforma zakupowa B2B pozwala na podpisywanie umów z klientem na zakup określonej liczby produktów w określonym czasie. Dzięki temu masz gwarancję, że klient zakupi u Ciebie umówioną ilość towaru, np. 100 rowerów i możesz udzielić mu stosownego rabatu. Zarówno Tobie, jak i Twojemu klientowi będzie opłacało się to bardziej, niż w przypadku kupna rowerów w mniejszych ilościach. W ten sposób zachęcisz klientów do zakupów u Ciebie. Co więcej – będą kupowali u Ciebie więcej. Obsługa kontraktów w systemie jest zautomatyzowana, a Ty masz dostęp do wszystkich ustaleń oraz informacji.

Sprzedaż hurtowa jeszcze nigdy nie była taka prosta, a firmy działające w sektorze B2B jeszcze nigdy nie miały tak ciekawego narzędzia, jak platforma zakupowa. Czy warto wdrożyć ją we własnej firmie? Nie tylko warto, ale wręcz trzeba!

Chcesz przekonać się, w jaki sposób system Aura Business może wspierać sprzedaż B2B Twojej firmy?

Umów konsultację

Aura Business jest systemem wspierającym polskie przedsiębiorstwa od ponad 20 lat. Aura Business jest produktem poznańskiej firmy Questy, istniejącej na rynku od 2002 roku.

Dziś firma Questy ma na swoim koncie kilkaset udanych wdrożeń systemu Aura Business w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce.

+48 506 504 540
  • Blog
  • Vlog
  • Wywiady
  • FAQ
  • RODO
  • Dofinansowanie
  • Bezpieczeństwo
  • Finansowanie
  • Dla Partnera