Oprogramowanie CRM. System CRM. CRM dla handlowców
23 lutego 2017

Za co handlowcy mogą pokochać oprogramowanie CRM?

CRM

Handlowiec lekko nie ma. To niezaprzeczalny fakt, z którym dyskutować nie zamierzają również sami zainteresowani, a w szczególności ci, którzy opiekują się nie kilkoma, nie dwudziestoma, ale setkami klientów. Przygotowanie oferty, dopasowanie jej do konkretnej firmy lub osoby, nadzorowanie procesu sprzedaży, analiza, kontakt z klientem… Bez określonego, dobrze zaplanowanego systemu działania niemożliwe jest osiągnięcie optymalnej efektywności – nawet jeżeli zadania podejmuje się największy geniusz sprzedaży i marketingu. Z pomocą wychodzi wtedy oprogramowanie CRM, które może stać się istnym wybawieniem. Za co handlowcy mogą pokochać to narzędzie?

 

Za wsparcie w trudnych chwilach

 

Oprogramowanie CRM dostarcza handlowcom szereg narzędzi oraz informacji, dzięki którym mogą oni działać sprawnie i skutecznie. Raportowanie pracy oraz bieżące informacje o klientach i rozliczeniach? Są. Narzędzie do składania natychmiastowych zamówień w centrali? Jest. Wymiana danych z innymi systemami informatycznymi, które funkcjonują w firmie? Również do dyspozycji. Wszystko to sprawia, że praca handlowca jest łatwiejsza, bo wszystko czego potrzebuje znajdzie w jednym miejscu, a w sytuacji kryzysowej, kiedy to musi działać szybko i nie ma mowy o pomyłce – może sięgnąć do wcześniejszych notatek własnych lub współpracowników i wszelkich innych danych, które odkryje poprzez kilka kliknięć przyciskiem myszy.

 

Za uporządkowanie wszystkich spraw

 

Wielu klientów i niezliczona liczba procesów sprzedażowych może doprowadzić do sytuacji, w której przedsiębiorstwo opanują chaos i zdenerwowanie. Z oprogramowaniem CRM dużo łatwiej jest nad nimi zapanować, a co najważniejsze – całkowicie ich uniknąć. Wszystko dzięki ułatwionemu kontaktowi z innymi pracownikami oraz klientami, a także osobistemu i firmowemu kalendarzowi, w którym można umieszczać zadania – zarówno dla siebie, jak i innych.

 

W tej kwestii ogromne znaczenie dla porządku w pracy mają przejrzystość i łatwość obsługi interfejsu. Oprogramowanie CRM pozwoli handlowcowi bez problemu znaleźć interesujące go informacje, podjąć jakiekolwiek działanie, a nawet wysłać setkę maili do stu różnych klientów – oczywiście za pomocą jedynie kilku kliknięć.

 

Za pomoc w planowaniu, analizach i monitorowaniu

 

Bez dobrej strategii sprzedaży nie ma efektów. A jak opracować strategię bez odpowiednich narzędzi? Oprogramowanie CRM daje ogromne możliwości w tym aspekcie, umożliwiając przydzielanie zadań do określonej grupy handlowców oraz określenie celów sprzedażowych dla konkretnych osób. Handlowiec wie dokładnie co ma zrobić, może sięgnąć do zapisanych rekordów, w których znajdują się informacje dotyczące klienta oraz przebiegu poprzednich rozmów. Zyskuje na czasie i zwiększa swoje szanse na skuteczną sprzedaż.

 

Ponadto dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu CRM można łatwo przeanalizować wcześniejszą strategię oraz monitorować aktualną sytuację. Handlowiec może w dowolny sposób dodawać i opisywać nowe szanse, a także dostaje informacje o tym, które zadanie zostało wykonane, a które jeszcze czeka na podjęcie stosownych działań.

 

Za łatwość w generowaniu raportów

 

Jakie są szanse na sprzedaż? Czy obecne działania i osiągane efekty pracy są satysfakcjonujące? Którzy klienci najchętniej korzystają z produktów lub usług firmy? Na te pytania odpowiedzą dokładne raporty, które generować można dzięki oprogramowaniu CRM. W jaki sposób pomaga to handlowcom? Mają jasny obraz sytuacji i wiedzą, że ich praca zostanie uczciwie rozliczona, a sami dowiedzą się, które z produktów cieszą się największym zainteresowaniem klientów i w przypadku których klientów szanse na osiągnięcie porozumienia biznesowego będą większe.

 

Za dostarczenie bazy danych

 

Oprogramowanie CRM pełni również funkcję bazy danych, tak niezbędnej dla handlowca. Znajdują się w niej wszelkie potrzebne informacje o klientach, notatki pozostawione przez innych pracowników, a także historia dokonanych transakcji. System daje też dostęp do bazy produktów, umożliwia edytowanie poszczególnych informacji, podejmowanie błyskawicznych działań i szybkie odnajdywanie informacji. CRM skutecznie zastępuje kalendarz, notatnik, firmowe akta i tony różnego rodzaju dokumentacji.

 

Za co jeszcze pokochasz oprogramowanie CRM?

 

Za to, że jest dopasowane do Ciebie, do twoich potrzeb i do profilu Twojej firmy. To prawdopodobnie najważniejszy system informatyczny w przedsiębiorstwie, dlatego musi spełniać wszelkie narzucone przez ciebie kryteria, musi posiadać rozwiązania, które będą dla ciebie przydatne i działać tak, jak Ty tego oczekujesz. Dlatego wybierając oprogramowanie CRM, postaw na sprawdzonego dostawcę, który nie tylko wyposaży system w narzędzia potrzebne Ci tu i teraz, ale także poszerzy go o nowe rozwiązania później, gdy przyjdzie oczekiwany rozwój firmy albo zwiększysz liczbę świadczonych usług.

 

Bez indywidualnych rozwiązań system nie będzie należycie efektywny. A przecież od miłości do nienawiści tylko jeden krok…