Jak wybrać odpowiednią platformę B2B?
Czyli na co koniecznie zwrócić uwagę podczas rozglądania się po rynku
E-commerce staje się obecnie bardzo potężnym i niezwykle zyskownym kanałem sprzedaży hurtowej. Klienci biznesowi bardzo chętnie z niego korzystają, ale mają też wobec niego coraz większe oczekiwania. Doświadczenia, których nabyli, realizując zakupy detaliczne, znacznie podniosły ich wymagania względem platform B2B. Jakie to wymagania? Jak je zaspokoić? I jak budować kanał hurtowej sprzedaży internetowej, aby był skuteczny? Jest na to kilka sprawdzonych sposobów.
Zainwestuj w platformę B2B
Platforma B2B to obecnie konieczność, bez której rozbudowanie sieci sprzedaży hurtowej jest znacznie utrudnione. Zalety wykorzystania systemu B2B są liczne i wydają się oczywiste. Wykorzystanie platformy B2B jako kanału sprzedaży hurtowej zapewnia możliwość sprzedaży 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Procesy sprzedażowe zostają zautomatyzowane – Twoi klienci obsługują się sami. Nie potrzebują do tego Twoich handlowców, którzy mogą zająć się poprawą relacji z klientami czy usprawnieniem procesów sprzedażowych w Twojej firmie. Zmianie na lepsze ulega więc obsługa klientów i realizacja zamówień, dochodzi do ograniczenia ilości pomyłek i ogólnej poprawy relacji biznesowych z klientami. Szeroki wybór platform B2B na rynku oraz ich różnorodność mogą jednak wprowadzić w zakłopotanie. Czym powinien charakteryzować się skuteczna platforma B2B?
Postaw na personalizację
Nowoczesna platforma B2B powinna przede wszystkim zapewniać personalizację panelu klienta. Dlaczego to takie ważne? Daje to możliwość udostępniania klientom specjalnie wybranych komunikatów – między innymi na temat aktualnych promocji czy dedykowanych katalogów produktów. Inną zaletą personalizacji pulpitu klienta jest bez wątpienia sprawne monitorowanie treści udostępnianych Twoim klientom – teraz wszystko leży w Twoich rękach. Klienci, którzy będą traktowani w indywidualny sposób, z pewnością okażąwiększą lojalność wobec Ciebie i zostaną z Tobą na dłużej.
Zapewnij aktualne informacje
Co jeszcze cenią w systemach B2B klienci biznesowi? Aktualne stany magazynowe! Aktualizacja w czasie rzeczywistym znacznie usprawnia ich pracę. Informacje o dostępności produktów wpływają na spadek liczby pomyłek w zamówieniach, a tym samym na sprawniejsze dokonywanie zakupów i satysfakcję klientów z realizowanych zamówień.
Udostępnij historię zamówień
Klienci biznesowi dokonują zakupów z dużą częstotliwością i na dużą skalę. Niejednokrotnie kolejne generowane przez nich zamówienia są do siebie podobne. W takiej sytuacji niezwykle przydatny okazuje się dostęp do historii zrealizowanych zamówień, który pozwala usprawnić dokonywanie kolejnych zakupów. Pamiętaj o tym, wybierając system B2B.
Zagwarantuj intuicyjność
Intuicyjność rozwiązania B2B wykorzystywanego w codziennej pracy to także bardzo ważny czynnik brany pod uwagę przez Twoich klientów. Daj swoim klientom możliwość pracy w przejrzystym systemie, do którego łatwo się zalogować i w którym łatwo składać zamówienia i jednocześnie zapewnij to sobie. Wszyscy będą zadowoleni!
Dokonaj integracji
Integracja platformy B2B z systemami IT wykorzystywanymi w firmie to również jedno z bardziej pożądanych, a nawet koniecznych działań. Dwustronna integracja, np. z programami handlowo-magazynowymi, zapewnia dostęp do wszystkich potrzebnych danych w jednym miejscu, a tym samym usprawnia kontrolę realizowanych procesów sprzedażowych i ogranicza ilość pomyłek.
Wybór skutecznej platformy B2B nie jest łatwym zadaniem, ale odpowiednia wiedza może w tym pomóc. Wystarczy pamiętać o najczęstszych oczekiwaniach klientów biznesowych oraz najbardziej praktycznych funkcjach. Dołącz do firm, które zdecydowały się już na system B2B i obserwuj korzyści z wdrożenia – oszczędność czasu i pieniędzy oraz wzrost sprzedaży. Usprawnij realizację celów biznesowych w Twojej firmie!
Chcesz przekonać się, w jaki sposób system Aura Business może przyczynić się do oszczędności Twojego czasu i Twoich pieniędzy?
Umów konsultację