Za co handlowcy mogą pokochać oprogramowanie CRM?

Handlowiec lekko nie ma. To niezaprzeczalny fakt, z którym dyskutować nie zamierzają również sami zainteresowani, a w szczególności ci, którzy opiekują się nie kilkoma, nie dwudziestoma, ale setkami klientów. Przygotowanie oferty, dopasowanie jej do konkretnej firmy lub osoby, nadzorowanie procesu sprzedaży, analiza, kontakt z klientem… Bez określonego, dobrze zaplanowanego systemu działania niemożliwe jest osiągnięcie optymalnej efektywności – nawet jeżeli zadania podejmuje się największy geniusz sprzedaży i marketingu. Z pomocą wychodzi wtedy oprogramowanie CRM, które może stać się istnym wybawieniem. Za co handlowcy mogą pokochać to narzędzie?

Za wsparcie w trudnych chwilach

Oprogramowanie CRM dostarcza handlowcom szereg narzędzi oraz informacji, dzięki którym mogą oni działać sprawnie i skutecznie. Raportowanie pracy oraz bieżące informacje o klientach i rozliczeniach? Są. Narzędzie do składania natychmiastowych zamówień w centrali? Jest. Wymiana danych z innymi systemami informatycznymi, które funkcjonują w firmie? Również do dyspozycji. Wszystko to sprawia, że praca handlowca jest łatwiejsza, bo wszystko czego potrzebuje znajdzie w jednym miejscu, a w sytuacji kryzysowej, kiedy to musi działać szybko i nie ma mowy o pomyłce – może sięgnąć do wcześniejszych notatek własnych lub współpracowników i wszelkich innych danych, które odkryje poprzez kilka kliknięć przyciskiem myszy.

Za uporządkowanie wszystkich spraw

Wielu klientów i niezliczona liczba procesów sprzedażowych może doprowadzić do sytuacji, w której przedsiębiorstwo opanują chaos i zdenerwowanie. Z oprogramowaniem CRM dużo łatwiej jest nad nimi zapanować, a co najważniejsze – całkowicie ich uniknąć. Wszystko dzięki ułatwionemu kontaktowi z innymi pracownikami oraz klientami, a także osobistemu i firmowemu kalendarzowi, w którym można umieszczać zadania – zarówno dla siebie, jak i innych.

W tej kwestii ogromne znaczenie dla porządku w pracy mają przejrzystość i łatwość obsługi interfejsu. Oprogramowanie CRM pozwoli handlowcowi bez problemu znaleźć interesujące go informacje, podjąć jakiekolwiek działanie, a nawet wysłać setkę maili do stu różnych klientów – oczywiście za pomocą jedynie kilku kliknięć.

Za pomoc w planowaniu, analizach i monitorowaniu

Bez dobrej strategii sprzedaży nie ma efektów. A jak opracować strategię bez odpowiednich narzędzi? Oprogramowanie CRM daje ogromne możliwości w tym aspekcie, umożliwiając przydzielanie zadań do określonej grupy handlowców oraz określenie celów sprzedażowych dla konkretnych osób. Handlowiec wie dokładnie co ma zrobić, może sięgnąć do zapisanych rekordów, w których znajdują się informacje dotyczące klienta oraz przebiegu poprzednich rozmów. Zyskuje na czasie i zwiększa swoje szanse na skuteczną sprzedaż.

Ponadto dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu CRM można łatwo przeanalizować wcześniejszą strategię oraz monitorować aktualną sytuację. Handlowiec może w dowolny sposób dodawać i opisywać nowe szanse, a także dostaje informacje o tym, które zadanie zostało wykonane, a które jeszcze czeka na podjęcie stosownych działań.

Za łatwość w generowaniu raportów

Jakie są szanse na sprzedaż? Czy obecne działania i osiągane efekty pracy są satysfakcjonujące? Którzy klienci najchętniej korzystają z produktów lub usług firmy? Na te pytania odpowiedzą dokładne raporty, które generować można dzięki oprogramowaniu CRM. W jaki sposób pomaga to handlowcom? Mają jasny obraz sytuacji i wiedzą, że ich praca zostanie uczciwie rozliczona, a sami dowiedzą się, które z produktów cieszą się największym zainteresowaniem klientów i w przypadku których klientów szanse na osiągnięcie porozumienia biznesowego będą większe.

Za dostarczenie bazy danych

Oprogramowanie CRM pełni również funkcję bazy danych, tak niezbędnej dla handlowca. Znajdują się w niej wszelkie potrzebne informacje o klientach, notatki pozostawione przez innych pracowników, a także historia dokonanych transakcji. System daje też dostęp do bazy produktów, umożliwia edytowanie poszczególnych informacji, podejmowanie błyskawicznych działań i szybkie odnajdywanie informacji. CRM skutecznie zastępuje kalendarz, notatnik, firmowe akta i tony różnego rodzaju dokumentacji.

Za co jeszcze pokochasz oprogramowanie CRM?

Za to, że jest dopasowane do Ciebie, do twoich potrzeb i do profilu Twojej firmy. To prawdopodobnie najważniejszy system informatyczny w przedsiębiorstwie, dlatego musi spełniać wszelkie narzucone przez ciebie kryteria, musi posiadać rozwiązania, które będą dla ciebie przydatne i działać tak, jak Ty tego oczekujesz. Dlatego wybierając oprogramowanie CRM, postaw na sprawdzonego dostawcę, który nie tylko wyposaży system w narzędzia potrzebne Ci tu i teraz, ale także poszerzy go o nowe rozwiązania później, gdy przyjdzie oczekiwany rozwój firmy albo zwiększysz liczbę świadczonych usług.

Bez indywidualnych rozwiązań system nie będzie należycie efektywny. A przecież od miłości do nienawiści tylko jeden krok…

Chcesz przekonać się, w jaki sposób system Aura Business może wspierać pracę Twoich handlowców?

Umów konsultację

Aura Business jest systemem wspierającym polskie przedsiębiorstwa od ponad 20 lat. Aura Business jest produktem poznańskiej firmy Questy, istniejącej na rynku od 2002 roku.

Dziś firma Questy ma na swoim koncie kilkaset udanych wdrożeń systemu Aura Business w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce.

+48 506 504 540
  • Blog
  • Vlog
  • Wywiady
  • FAQ
  • RODO
  • Dofinansowanie
  • Bezpieczeństwo
  • Finansowanie
  • Dla Partnera