Obejrzyj wywiad z producentem CRM. Dowiedz się, czym jest CRM i jak wdrożyć go z sukcesem - kliknij tutaj, aby wyświetlić materiał.

Rozwiązania
Zamów prezentację

Autor: Zespół Questy

B2B

Jak zwiększyć sprzedaż B2B?

20 grudnia 2021

Wiele firm będących na rynku nieskutecznie próbuje zwiększyć swoją sprzedaż, wymagając coraz to lepszych wyników od swoich handlowców. Nieocenionym narzędziem w tym względzie okazuje się wykorzystanie systemu B2B, który pozwala skutecznie promować produkty i usługi przedsiębiorstwa, prowadząc tym samym do zwiększenia wyników sprzedażowych. W tym artykule przedstawimy Ci efektywne sposoby wyróżniania swojej oferty w systemie B2B i prowadzenia działań promocyjnych, które pozwolą Twojej firmie uzyskiwać lepsze wyniki.

Co to system B2B i w jaki sposób zwiększy sprzedaż firmy?

System B2B to taki rozwiązanie informatyczne, które wspiera cały proces internetowej sprzedaży hurtowej w przedsiębiorstwie. Jego główny cel to po prostu generowanie wzrostu sprzedaży - czy to dzięki porządkowaniu i automatyzacji procesów, czy też za pośrednictwem wprowadzenia samoobsługi kontrahentów. Tego typu platforma e-commerce sprawdzi się w każdym przedsiębiorstwie prowadzącym sprzedaż B2B, niezależnie od jego rozmiaru oraz branży, w której działa.

Aura Business E-Commerce umożliwia szereg różnych sposobów na promowanie i wyróżnianie Twojej oferty produktowej. Niezależnie od tego, które z nich zdecydujesz się zastosować w swoim przedsiębiorstwie, najważniejsza zasada polega na tym, by jakiekolwiek narzędzia stosować. Pominięcie kwestii promowania oferty produktowej w łatwy sposób może przyczynić się do utraty kontrahenta na rzecz konkurentów, którzy takie działania prowadzą. System B2B wyposażony jest w szereg rozwiązań, których głównym zadaniem jest podnoszenie komfortu zakupów B2B online, dzięki czemu kontrahenci chętniej dokonają zakupu. Sprawne promowanie oferty produktowej to oczywiście nie tylko świetny sposób na zwiększenie sprzedaży B2B, ale też na pozyskiwanie nowych kontrahentów i zwiększenie współczynnika klientów dokonujących ponownych zakupów.

Atrakcyjna prezentacja produktów

Dobry produkt promuje się sam przed siebie – najważniejszą metodą na zwiększenie sprzedaży B2B jest więc zadbanie o atrakcyjną kartotekę produktów dla Twoich kontrahentów. Dokładne opisy każdego z produktów, wyszczególnienie kompletnej specyfikacji i zadbanie o atrakcyjne wizualnie zdjęcia – wszystko to ma znaczenie. Dzięki wyróżnieniu produktów w ten sposób już na samym początku procesu handlowego dostarczysz klientom komplet najważniejszych informacji. W każdym miejscu systemu B2B oraz w każdym momencie kontrahenci będą mieli dostęp do niezbędnych w celu dokonania zakupu danych, co niewątpliwie przełoży się na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie.

Promocje i indywidualne ceny kontrahenta

Kolejnym sposobem na promowanie oferty produktowej w sprzedaży B2B jest definiowanie cen zgodnie z indywidualnymi ustaleniami i prowadzenie polityki promocyjnej zależnej od kontrahenta. Dzięki integracji z programami ERP do Aura Business E-Commerce w łatwy sposób można zaimportować przypisane danym klientom promocje i rabaty. Ich wartości mogą przyjąć formę zarówno procentową (np. 20% zniżki na produkt), jak i ilościową (np. rabat o wysokości 200 zł). W przypadku braku integracji z systemem ERP indywidualne ceny można zaimportować z pliku lub zdefiniować ręcznie po stronie systemu B2B. Dzięki tej funkcjonalności skoncentrujesz uwagę kontrahentów na określonych produktach, korzystnie wpłyniesz na ich lojalność, a także zwiększysz konwersję sprzedaży firmy.

Eksponowanie oferty – banery reklamowe

Poszczególne produkty i elementy Twojej oferty wypromujesz również przy wykorzystaniu banerów reklamowych. System B2B wyświetli je Twoim kontrahentom na stronie głównej (tuż po zalogowaniu), dzięki czemu już przy wejściu do sklepu B2B zapoznają się oni z produktami z kartoteki, które w danym momencie są dla Ciebie najważniejsze. Kliknięcie w taki baner może przenieść klienta na wybraną kategorię produktów lub ich grupę z określonym tagiem (np. “nowości”), określony landing page w ramach systemu B2B lub na dowolną stronę zewnętrzną. Całkowita responsywność tej funkcjonalności sprawia, że banery zawsze dostosowują się do urządzenia, z którego korzysta Twój klient (np. telefon, komputer).

Promowane i polecane produkty

Kolejny sposób, który pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż B2B to wyróżnienie oferty określonych produktów za pośrednictwem elastycznego panelu z towarami polecanymi. Dostępny jest on dla klientów zarówno z poziomu strony głównej, jak i w samej kartotece produktów – bezpośrednio nad standardową ofertą. Jednocześnie, promowane w ten sposób produkty mogą co jakiś czas ulegać zmianie na inne, wybrane przez Ciebie, elementy oferty. Dzięki tej funkcjonalności skupisz uwagę kontrahentów na wybranych obszarach, na przykład na wszystkich nowych w Twoim sklepie produktach.

Znaczniki produktów

Kolejną kluczową funkcją, która wesprze Cię w promowaniu produktów są znaczniki produktów, dzięki którym Twoi kontrahenci będą w stanie posortować kartotekę produktów według przypisanych przez Ciebie tagów. Znaczniki mogą przyjąć dowolną, wybraną przez Ciebie nazwę i objąć wszystkie określone elementy oferty produktowej.

  • Znacznik “PROMOCJA” daje kontrahentom dostęp do tych produktów z oferty, które w danym momencie są na promocji. Dostęp do filtrowanych w ten sposób produktów klienci mogą uzyskać z dwóch miejsc: na liście wszystkich znaczników, jak i po bezpośrednim wpisaniu w wyszukiwarkę systemu B2B.
  • Znacznik “NOWOŚĆ” umożliwia Twoim klientom natychmiastowy dostęp do wszystkich nowych produktów w Twojej ofercie. W szczególności sprawdzi się on w przypadku nowych, dopiero wchodzących na rynek produktów, zapewniając im wysoką sprzedaż już od pierwszych momentów wprowadzenia do Twojej oferty.

Ogłoszenia i promocje

Kluczowa w sprzedaży B2B – prócz zadbania o najlepszą możliwą ofertę produktową – jest również sprawna i profesjonalna komunikacja z klientami. Doskonale sprawdzi się w tym celu panel z ogłoszeniami i aktualnościami, który umożliwia informowanie wybranych grup kontrahentów o najważniejszych promocjach i ofertach specjalnych. Treść tego rodzaju ogłoszeń w systemie B2B zależy wyłącznie od Ciebie – możesz dodać tam zarówno tekst, jak i dowolne inne media (np. obrazy, linki czy załączniki). Do poszczególnych ogłoszeń przekierowywać mogą również opisane wcześniej banery reklamowe, co pozwoli Ci upewnić się, że klienci nie przegapią Twoich komunikatów.

Spersonalizowane wiadomości email

Efektywne wykorzystanie bazy mailingowej to doskonały sposób na przypomnienie o sobie kontrahentom za pośrednictwem alternatywnego kanału komunikacji. System B2B pomoże Ci spersonalizować newsletter w taki sposób, by zachęcić klientów do zalogowania na platformę i zapoznanie z ofertą produktową.

Specjalne, indywidualne wiadomości dla poszczególnych kontrahentów zapewnią im wszystkie najważniejsze informacje o aktualnych promocjach, kartotece produktów i wszelkich znaczących zmianach. Tego rodzaju przekaz marketingowy wysyłany jest bezpośrednio z platformy Aura Business E-Commerce, dzięki czemu nie musisz wykorzystywać innych zewnętrznych systemów.

Zwiększ sprzedaż B2B już teraz!

Jak widzisz, promowanie i wyróżnianie oferty produktowej w systemie B2B może odbywać się na wiele różnych sposobów. To, które z nich zdecydujesz się użyć, zależy wyłącznie od Ciebie – ważne jednak, by taką promocję i eksponowanie produktów jakkolwiek przeprowadzać. Pozwoli Ci to zarówno zwiększyć sprzedaż B2B, jak i aktywnie walczyć z konkurencją, jednocześnie w korzystny sposób wpływając na lojalność odwiedzających Twoją stronę klientów.

Dowiedz się więcej:

Aura Business jest systemem wspierającym polskie przedsiębiorstwa od ponad 10 lat. Aura Business jest produktem poznańskiej firmy Questy, istniejącej na rynku od 2002 roku.

Dziś firma Questy ma na swoim koncie kilkaset udanych wdrożeń systemu Aura Business w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce.

Napisz lub zadzwoń

tel: +48 506 504 540

e-mail: aurabusiness@questy.pl

@ 2021 Aurabusiness.pl. All right reserved.