RODO w CRM — co się zmieni?
W maju 2018 r. w życie weszło Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych. Według niektórych stanowi ono początek rewolucji w zakresie danych osobowych i sposobu, w jaki nimi operujemy. Zdaniem innych jest ono tylko potwierdzeniem i formalnym spisaniem istniejących już reguł. Nie próbując rozstrzygać ostatecznie tego dylematu, zastanówmy się, co zmieni RODO w CRM i jak sprawdzić, czy system, którego używasz jest zgodny z wymogami RODO.
Kogo dotyczą zmiany, dotyczące RODO w CRM?
To jedne z pierwszych pytań, jakie pojawiają się na ustach przedsiębiorców:
- Czy RODO jest obowiązkowe?
- Kiedy RODO wchodzi w życie?
- Co zmieni RODO?
- Kogo dotyczą zmiany?
Dotyczą każdego przedsiębiorstwa, instytucji i osoby, która jest administratorem danych osobowych. Przez administratora rozumie się tutaj podmiot, ustalający cele i sposoby przetwarzania danych osobowych. Nowe prawo nakłada na administratora całkiem sporo nowych obowiązków. Jednym z nich jest konieczność uzyskania zgód na gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych od każdej osoby fizycznej.
CRM przygotowany na RODO. Co musisz wiedzieć?
Aby upewnić się, że system CRM jest zgodny z wymaganiami RODO, sprawdźmy, w jaki sposób zapewnia on bezpieczeństwo danych. Warto pamiętać, że mimo nowych wymogów, praca w systemie CRM powinna być wygodna i intuicyjna. Jak połączyć te dwa cele?
CRM zgodny z RODO
Nasz dedykowany system AuraBusiness jest oprogramowaniem, które spełnia wymogi RODO i jest przystosowany do działania zgodnie z przepisami o ochronie danych. Jego charakterystyka pozwala też na konfigurowanie całego systemu odpowiednio do wymagań każdej firmy.
Jakie funkcje musi oferować CRM zgodny z RODO?
Zabezpieczenie danych
Najważniejsze w zakresie przetwarzania danych osobowych jest ich bezpieczeństwo. Dlatego AuraBusiness zapewnia wysoki stopień zabezpieczeń systemu. Protokół SSL stanowi gwarancję poufności i wiarygodności domeny, a szyfrowane połączenia chronią przed nieautoryzowanym dostępem do zbiorów danych.
System uprawnień
Dostęp i przetwarzanie danych osobowych to czynności, które powinny być wykonywane tylko przez autoryzowanych użytkowników. Dlatego system CRM przygotowany na RODO pozwala na tworzenie indywidualnego systemu uprawnień. Administrator systemu może tworzyć profile użytkowników i nadawać im dostęp do określonych części oprogramowania.
Prawo do bycia zapomnianym
RODO nadaje konsumentom prawo do bycia zapomnianym. To oznacza, że jeśli ktoś będzie chciał, abyś w całości usunął jego dane osobowe – musisz to zrobić. System CRM umożliwia administratorowi wgląd w dane, daje możliwość ich edycji oraz usunięcia.
Kontrola nad przetwarzaniem danych
Oprogramowanie CRM może zapisać dokładną datę i godzinę wprowadzenia danych do sytemu, razem z osobą, która je wprowadza. Historia zmian pozwala na monitorowanie każdej edycji i przekształcenia danych. Dzięki temu administrator może sprawdzić kto, kiedy, o jakiej godzinie i w jakim celu używał danych osobowych.
Bezpieczeństwo logowania
RODO wymusza także dbałość o bezpieczny dostęp do danych. System CRM dba o to, aby nikt nie mógł dostać się do jego zasobów bez zgody i wiedzy administratora. Dlatego przygotowany został szereg funkcji, które wspierają ochronę przed nieautoryzowanym dostępem:
- Wymóg utworzenia silnego hasła,
- Automatyczne monity z prośbą o zmianę hasła,
- Blokada dostępu do systemu po kilkukrotnym podaniu błędnego hasła,
- Historia wszystkich logujących się użytkowników,
- Możliwość wysyłki monitów o zmianę hasła przez administratora.
RODO w CRM — Aura Business
Dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii i unikalnym podejściu do każdego klienta, AuraBusiness daje możliwość dostosowania systemu do wymogów każdej firmy. To dedykowane rozwiązanie wspiera nie tylko bezpieczeństwo danych, ale też obsługę wszystkich procesów zachodzących w danej firmie. Jeśli Twoja firma potrzebuje specjalnych zabezpieczeń, skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić. Oprogramowanie przystosowane do RODO i dopasowujące się do firmy, stanowi doskonałe rozwiązanie informatyczne dla dużych przedsiębiorstw, które szukają sposobu na optymalizację i automatyzację usług, sprzedaży i działań marketingowych.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o RODO.