Co zyskasz zarządzając szansami sprzedaży w systemie CRM?
Zwiększenie szans sprzedaży to jednoczesne zwiększenie szans na osiągnięcie sukcesu firmy, bo tam gdzie jest sprzedaż, są pieniądze. A tam gdzie są pieniądze – jest sukces przedsiębiorstwa. Oczywiście uzyskanie satysfakcjonujących wyników nie jest możliwe w jeden dzień, bowiem zwiększenie sprzedaży wymaga odpowiedniej analizy oraz opracowania dokładnej strategii działania. Jednak osiągnąć cel można w stosunkowo krótkim czasie, a wystarczy tylko wykorzystać specjalistyczne rozwiązanie, jakim są szanse sprzedaży w systemie CRM.
Szanse sprzedaży w systemie CRM, czyli monitoruj i reaguj!
Na samym początku warto powiedzieć czym w ogóle są szanse sprzedaży. To, mówiąc pokrótce, wizualizacje działań, które podejmowane są w celu zawarcia określonej transakcji. Od początkowych czynności, aż do finalizacji sprzedaży. Nowa funkcjonalność, czyli szanse sprzedaży w systemie CRM, pozwala nie tylko na tworzenie nowych szans sprzedaży. Jest narzędziem, które umożliwia dzielenie ich na poszczególne etapy oraz podejmowanie różnorakich działań, mających na celu osiągnięcie sukcesu, a więc sprzedaż. Słowem – firma otrzymuje niezastąpione narzędzie do zarządzania szansami sprzedaży. Znacznie usprawnia to działania handlowców i pozwala lepiej analizować i monitorować szanse. W jaki sposób?
Po pierwsze – skuteczne zarządzanie
Aby lepiej zobrazować możliwości, jakie dają szanse sprzedaży w systemie CRM, warto wymienić kilka z ich wielu funkcji. Są to między innymi:
- możliwość dodawania i edycji nowych szans sprzedaży,
- przydzielanie każdej szansie sprzedaży określonej wartości i etapu,
- przenoszenie szans sprzedaży do kolejnych etapów,
- powiązanie szansy sprzedaży z konkretnym kontrahentem,
- powiązanie wiadomości e-mail i wiadomości w komunikatorze,
- oznaczanie szansy jako wygranej lub straconej,
- szacowanie zamknięcia szansy sprzedaży,
- zamykanie lub usuwanie szans sprzedaży.
Są to podstawowe narzędzia, które są bardzo proste w obsłudze i dlatego stają się tak istotnym elementem pracy handlowca. W parze z funkcjonalnością idzie również ich skuteczność – ale o tym dalej.
Po drugie – skarbnica informacji
Szanse sprzedaży w systemie CRM dają ogrom funkcji i poszerzają możliwości działania. Podobnie jak inne elementy systemów informatycznych, mają za zadanie automatyzować pracę i – co za tym idzie – usprawniać ją. Dysponując tą funkcją, możemy cieszyć się wieloma dodatkowymi funkcjami i możliwościami, takimi jak:
- łatwość weryfikacji zadań do wykonania oraz planowanie kolejnych,
- informowanie opiekuna handlowego o braku aktywności na danej szansie sprzedaży oraz o jej przeterminowaniu,
- automatyczne tworzenie kartoteki kontrahenta, jeżeli nie ma jej w systemie (przy tworzeniu nowej szansy sprzedaży),
- widok celów, jakie powinny zostać osiągnięte przez danego pracownika.
Jednak to nie wszystko. Moduł ten jest bardzo pomocny w gromadzeniu i analizie informacji. Mamy między innymi dostęp do historii działań, otrzymujemy informacje o postępie działań na każdym z etapów, a także podgląd do szacowanych zysków.
Mówiąc „skarbnica wiedzy”, mamy na myśli również to, że szanse sprzedaży w systemie CRM dają nam dostęp do danych, odnoszących się do przyczyn porażki. Mogą one służyć do generowania raportów zawierających przyczyny utraty szans sprzedaży, jak również przedstawiających konwersję lejka sprzedaży. Dzięki temu możliwa jest dokładna analiza i ulepszenie naszych strategii marketingowych.
Po trzecie – monitorowanie lejka sprzedaży
Szanse sprzedaży w systemie CRM mają jeszcze jeden wielki atut. Pozwalają na śledzenie lejka sprzedaży i dzięki temu usprawnienie planów finansowych przedsiębiorstwa. Otrzymujemy prognozy, a także informacje o przychodach. Możemy porównywać cele sprzedażowe z osiągniętymi rezultatami, a także monitorować postępy w działaniu handlowców. Wszystko to sprawia, że optymalizowanie procesu sprzedaży jest o wiele łatwiejsze, a osiągnie lepszych wyników przychodzi szybciej. Niezwykle proste jest też podejmowanie różnych akcji. Przykładowo zmiana etapu szansy odbywa się przez jedno kliknięcie albo przeciągnięcie odpowiedniego elementu w inne miejsce.
Po czwarte – intuicyjny
Moduł ten jest prosty w obsłudze i posiadającym wszystkie niezbędne funkcje, narzędzia oraz możliwości w jednym miejscu. Jest w pełni konfigurowalny, w związku z czym może zostać dostosowany do wymogów konkretnego biznesu. Co więcej — dostęp do niego jest w pełni mobilny. Dzięki temu możemy monitorować szanse sprzedaży nie tylko w biurze, ale i w każdym miejscu i o dowolnej porze za pomocą telefonu lub tabletu. System jest również intuicyjny w obsłudze – jeżeli mamy przeterminowaną szansę, od razu ją dostrzegamy, a szereg narzędzi pozwala nam podjąć odpowiednie działania.
Wszystko to sprawia, że rozwiązanie to staje się bardzo ważnym elementem funkcjonowania firm. I to niezależnie od tego w jakiej branży się one specjalizują, ilu zatrudniają pracowników i z jak dużą liczbą kontrahentów współpracują. Monitoruj, analizuj, wyciągaj wnioski i zwiększaj sprzedaż. A w efekcie – rozwijaj przedsiębiorstwo i wyprzedzaj konkurencję!
UWAGA! Możliwe jest zintegrowanie modułu CRM z systemami ERP!