Rozwiązania
Zamów prezentację

Autor: Zespół Questy

B2B

B2B dla ERP

Dlaczego warto zintegrować te systemy?

24 sierpnia 2020

Platforma B2B to rozwiązanie, z którego korzystają organizacje, by udoskonalić komunikację między klientem lub partnerem a przedsiębiorstwem. Ma na celu dostarczenie użytkownikom najważniejszych danych na temat produktów – dostępności, ceny, czy statusu zamówienia. Proces obłsugi klienta jest całkowicie automatyczny, więc handlowiec nie musi pośredniczyć na każdym z jego etapów.



Integracja B2B z ERP umożliwi błyskawiczny transfer informacji na temat klientów, stanów magazynowych, produktów czy faktur. Wszystkie zmiany związane z cenami produktów lub stanem magazynowym widoczne są po synchronizacji w platformie B2B.

Możliwy jest również przepływ informacji w przeciwną stornę, z B2B do ERP, gdyż platforma posiada zintegorwany mechanizm wysyłki zamówienia do zewnętrznego systemu zewnętrznego. Taki proces odbywa się bez konieczności angażowania handlowców i zdecydowanie wpływa na oszczędność czasu.

Co możesz zyskać dzięki integracji B2B z ERP:

  • Wgląd do faktur pochodzących z systemu ERP,
  • Wgląd do bieżącego stanu magazynowego,
  • Wgląd do płatności kontrahentów,
  • Wgląd do cen i indywidualnych rabatów klienta przypisanych w ERP,
  • Eksportowanie zamówień z B2B do ERP,
  • Automatyczne importowanie kontrahentów,
  • Automatyczne importowanie produktów i usług,
  • Eksportowanie dodawanych klientów do programu handlowego razem z pierwszym zamówieniem,
  • Raportowanie wyników sprzedażowych.


Czego dotyczy integracja B2B dla ERP?


  1. Baza kontrahentów
  2. Z ERP pobierane są najważniejsze informacje na temat kontrahenta. Są to między innymi: nazwa przedsiębiorstwa, NIP, adres, oraz informacje o szczegółach współpracy (rabatowy, domyślny typ płatności, czy przypisany poziom cenowy). Utworzony w systemie ERP nowy klient zostanie automatycznie przekazany do systemu B2B.

    Dodanie nowego kontrahenta w platformie B2B nie spowoduje jednak bezpośredniego zsynchronizowania go z systemem ERP. To celowy zabieg. W systemie B2B handlowcy bardzo często dodają do bazy dziesiątki nowych klientów, z którymi być może nigdy nie będą współpracować. Zamówienie wraz z kartoteką kontrahenta zostaną zsynchronizowane z systemem ERP w momencie złożenia nowego zamówienia w platformie B2B. Taki schemat działania synchronizacji pozwoli zachować porządek w bazie kontrahentów.


  3. Podgląd faktur i płatności
  4. Integracja platformy B2B z systemem ERP pozwala pracownikom mieć wgląd do listy faktur i rozliczeń z kontrahentami. Dzięki temu szybko sprawdzą, którzy klienci zalegają z płatnościami.


  5. Dostęp do bazy produktów i stanów magazynowych
  6. Istotnym elementem częścią platofrmy B2B jest możliwość towrzenia zamówień także przez przedstawiciela handlowego.

    Integracji systemu ERP z platformą B2B umożliwia handlowiecom bycie na bieżąco z informacjami na temat oferty produktowej. W dowolnym momencie mogą weryfikować stany magazynowe oraz ceny dla poszczególnych klientów.

    Dodając nową ofertę albo zamówienie system sam zasugeruje ceny sprzedaży, przy biorąc pod uwagę poziomy cenowe oraz przypisane do klienta rabaty. Dzięki temu handlowiec zaoszczędza dużo cennego czasu.


    B2B dla ERP - lista produktów w bazie


  7. Eksportowanie zamówień do ERP
  8. Zintegrowanie B2B z ERP pozwoli wesprzeć proces obsługi zamówień w Twojej firmie. Zamówienie złożone przez klienta w platformie B2B zostaje automatycznie wyeksportowane do systemu ERP.

    Intergacja B2b dla ERP znacznie ułatwia pracę, eliminując konieczność telefonicznego lub mailowego zapsiywania zamównień. Pracownicy odpowiedzialni za obsługę zamówień mogą w czasie rzeczywistym przygotować zamówienie do wysyłki. To czynnik, który pozwala unikać pomyłek podczas ręcznego przepisywania zamówień a także znacznie skrócić czas realizacji zlecenia.


    Złożone zamówienie w B2B dla ERP.


  9. Raporty
  10. Platforma B2B pozwala na utworzenie raportu z dowolnych danych znajdujących się w bazie systemu. Raporty mogą przedstawiać między innymi wyniki sprzedaży, najchętniej kupowane produkty czy nieopłacone faktury.


Podsumowując: B2B dla ERP

Synchronizacja w systemie B2B odbywa się w czasie rzeczywistym. Wszystkie nowe dane transferowane są z systemu ERP do systemu B2B. Nowe kontakty, faktury czy produkty dodane w systemie ERP synchronizują się automatycznie i błyskawicznie pojawiają w bazie systemu B2B.

Integracja działa również w drugą stronę. Wszystkie zamówienia dodane w systemie B2B są na bieżąco przekazywane do systemu ERP.

Wprowadzając zmiany np. do opisów produktów lub wystawionej wcześniej faktury w ERP, system B2B pobierze je w czasie synchronizacji nocnej lub o ustalonej godzinie.


Jeśli chciałbyś porozmawiać na temat sprzedaży hurtowej w Internecie, możliwości naszej platformy lub też masz inne pytania dotyczące systemów B2B - napisz albo zadzwoń, chętnie pomożemy. A jeśli chcesz zobaczyć więcej materiałów traktujących o platformach B2B, systemach CRM i rozwiązaniach do zarządzania usługami, to polecamy subskrypcję naszych kanałów i regularne wizyty na naszych blogach.




Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi materiałami na temat pracy na platformie B2B. Poruszyliśmy, między innymi, tematy:

Chcesz przekonać się, w jaki sposób system Aura Business dba o integrację B2B z ERP?

Zamów prezentację

Aura Business jest systemem wspierającym polskie przedsiębiorstwa od ponad 10 lat. Aura Business jest produktem poznańskiej firmy Questy, istniejącej na rynku od 2002 roku.

Dziś firma Questy ma na swoim koncie kilkaset udanych wdrożeń systemu Aura Business w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce.

Napisz lub zadzwoń

tel: +48 506 504 540

e-mail: aurabusiness@questy.pl

@ 2022 Aurabusiness.pl. All right reserved.