Baza rozwiązań
Zamów prezentację

Autor: Zespół Questy

CRM

Sklep B2B - jak sprzedawać hurtowo online?

Dedykowana platforma sprzedażowa dla Twojej firmy

27 maja 2021

Twoja firma dystrybuuje produkty hurtowo? Handlowcy budują trwałe relacje z kontrahentami i przyjmują od nich regularne zamówienia? Klienci mają stałe listy zakupów, które co jakiś czas ponawiają? Możesz usprawnić te procesy wdrażając dedykowany sklep B2B! Z artykułu dowiesz się m.in.

  • Czym różni się sklep B2B od sklepu B2C?
  • Jak atrakcyjnie zaprezentować ofertę produktową w sklepie B2B?
  • Jakie narzędzia usprawnią sprzedaż hurtową online?


Sklep B2B a B2C - najważniejsze różnice

Na początek, aby dobrze zobrazować Ci specyfikę sklepu B2B, wskazaliśmy najważniejsze różnice między platformami sprzedażowymi.


Kluczowe elementy skutecznego sklepu B2B

Planując wdrożenie sklepu B2B, warto zwrócić uwagę, na kilka podstawowych elementów, które stanowić będą dużą wygodę dla Twoich klientów jak i pracowników.

1. Sposób dostępu do oferty produktowej

  • po zalogowaniu - indywidualnie przekazywany dostęp kontrahentowi, dzięki któremu masz kontrolę nad tym kto ma wgląd do Twojej oferty produktowej;
  • bez logowania - możliwość udostępnienia podglądu np. tylko na część produktów lub pozycje bez cen bez konieczności logowania się do sklepu B2B.

2. Forma prezentacji oferty produktowej

  • galeria zdjęć - duże zdjęcia produktów, które atrakcyjnie prezentują walory asortymentu Twojego sklepu B2B;
  • lista - szybki podgląd na listę produktów, który sprawdzi się w przypadku, gdy warstwa wizualna nie jest kluczowa (np. śrubki, metalowe nakrętki).


3. Przygotowanie oferty produktowej

  • utworzenie odpowiednich kategorii produktów (ich nazwy możemy pobrać automatycznie z Twojego systemu ERP),
  • nazwanie produktów w taki sposób, w jaki wyszukują je klienci,
  • dodanie opisów produktów uwzględniających najważniejsze dla klientów informacje,
  • nadanie uprawnień do kategorii produktowych - jeżeli Twój sklep B2B ma szeroki asortyment, który trafia do różnych grup klientów, możesz go zawęzić za pomocą uprawnień; dzięki temu klient zobaczy tylko interesujące go kategorie,
  • wybór formy prezentacji cen - poza indywidualnym cennikiem klienta możesz też pokazać przekreśloną cenę detaliczną, podkreślając poziom rabatu.

4. Warunki współpracy

Aby usprawnić komunikację z kontrahentem i dostarczyć mu najważniejszych informacji, po zalogowaniu na konto w sklepie B2B zobaczy on swój indywidualny cennik. Dodatkowo, jeśli przyznasz mu rabaty, mogą one mieć formę:

  • procentową,
  • na konkretną wartość zakupu,
  • na określoną grupę produktów lub produkt.

5. Forma składania zamówienia

Możliwość szybkiego składania zamówień, bez konieczności angażowania handlowców i wysyłania maili, z pewnością jest jednym z Twoich głównych celów, myśląc o inwestycji w sklep B2B. Tak właśnie działa Aura Business:

  • błyskawiczne dodawanie produktów do koszyka,
  • możliwość wczytania wcześniejszej listy produktów i ponowienia zamówienia lub zedytowania pozycji.

6. Wygląd Panelu Klienta

To bardzo ważny punkt, ponieważ wiąże się z pierwszym wrażeniem i komfortem użytkowania sklepu B2B przez Twojego klienta. Jeśli po zalogowaniu znajdzie najważniejsze dla niego informacje, z większą chęcią będzie z niego korzystał. Co zatem możesz mu zaprezentować?

  • baner reklamowy - z produktami, które chcesz szczególnie promować, bezpośrednio przekierowujący np. do konkretnej kategorii z listą egzemplarzy,
  • dokumenty - bieżące i zaległe faktury, zamówienia, zapytania ofertowe,
  • ogłoszenia, nowości, promocje - komunikaty zachęcające klienta, do zapoznania się z szerszą ofertą sklepu B2B i większych zakupów.


7. Elastyczne wyszukiwanie produktów

Aby jeszcze bardziej ułatwić klientowi poruszanie się po panelu, może on skorzystać z tzw. Elastic Search. Sklep B2B umożliwia wyszukiwanie produktów po takich parametrach jak:

  • kod produktu,
  • opis,
  • atrybuty tekstowe.

Dzięki temu kontrahent nie musi znać dokładnej nazwy z katalogu, aby szybko odnaleźć interesujący go wynik. Produkty pasujące do wpisanej frazy posortują się w kolejności odpowiadającej trafności zapytania.

Dedykowany sklep B2B w Twojej firmie

Sklep B2B może mieć bardzo prostą formę, przyspieszającą komunikację z klientami i proces składania zamówień. Ale może to być też platforma do szerszej prezentacji oferty produktowej, sprzedaży w wielu walutach, składania zapytań ofertowych czy prowadzenia działań marketingowych. To, jak Twój sklep B2B będzie wyglądał, zależy od specyfiki branży i wizji rozwoju sprzedaży hurtowej. Aura Business może zintegrować się niemal z każdym programem handlowo-magazynowym, a funkcjonalności dopasowujemy do indywidualnych wymagań klienta. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak usprawniamy biznesy takie jak Twój - skontaktuj się z nami!

Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi naszymi materiałami na temat pracy z systemem CRM. Poruszyliśmy, między innymi, tematy:

Aura Business jest systemem wspierającym polskie przedsiębiorstwa od ponad 10 lat. Aura Business jest produktem poznańskiej firmy Questy, istniejącej na rynku od 2002 roku.

Dziś firma Questy ma na swoim koncie kilkaset udanych wdrożeń systemu Aura Business w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce.

Napisz lub zadzwoń

tel: +48 506 504 540

e-mail: aurabusiness@questy.pl

@ 2021 Aurabusiness.pl. All right reserved.