Baza rozwiązań
Zamów prezentację

Autor: Zespół Questy

CRM

Mobilna aplikacja CRM: praca w terenie

10 lipca 2020

Witamy serdecznie w kolejnym odcinku naszego vloga o zarządzaniu firmą za pomocą systemu CRM. Tym razem, zgodnie z Waszymi sugestiami, postanowiliśmy powiedzieć kilka słów o tym, jak wykorzystywać nasze narzędzia CRM podczas pracy w terenie. Kiedy tylko opuszczamy nasze wygodne biurko i wyruszamy w trasę, naszymi podstawowymi narzędziami pracy stają się telefony i tablety. W takich sytuacjach dostęp do najpotrzebniejszych danych umożliwi nam przeglądarka internetowa lub aplikacja CRM.



Tak więc, używając telefonów lub tabletów w terenie, mamy dostępne dwie opcje - możemy pracować zarówno korzystając z wersji przeglądarkowej naszego systemu (ta dopasowuje się do wielkości ekranu) lub z dedykowanej aplikacji mobilnej powiązanej z CRM. Oba rozwiązania różnią się nieco między sobą, o czym kilka słów więcej poniżej.

Wersja webowa CRM

Rozpocznijmy od responsywnej wersji webowej systemu – daje ona użytkownikom dokładnie takie same możliwości, jak w przypadku korzystania z komputera. Jedyna różnicą, jak można łatwo się domyślić, jest wielkość elementów, które dopasowują się w sposób automatyczny do rozdzielczości ekranu.

Aby ułatwić sobie mobilne korzystanie z wersji przeglądarkowej CRM, możemy na nasz pulpit dodać skrót prowadzący do internetowego adresu systemu. W ten prosty sposób zaoszczędzimy sobie czas, bowiem nie będziemy musieli za każdym razem wprowadzać adresu ręcznie - wystarczy, że użyjemy skrótu na pulpicie. W zależności od tego, czy korzystamy z systemu Android czy IOS, sposoby konfiguracji skrótu trochę się od siebie różnią. Pod poniższymi linkami znajdziecie instrukcje, jak to zrobić.

Konfiguracja w Androidzie
Konfiguracja w iOS

Wersja responsywna pozwala na korzystanie ze wszystkich funkcji naszego oprogramowania. Możemy zatem bezproblemowo przeglądać zdefiniowane przez nas wcześniej raporty, zestawienia czy też zapoznawać się z szczegółami współpracy z danym klientem. Aby praca na mniejszym ekranie była dla nas prostsza, warto przygotować sobie odpowiednio swój pulpit – pozwoli nam to zaoszczędzić trochę czasu w sytuacji, gdy bardzo szybko będziemy potrzebowali jakichś konkretnych informacji.

Aplikacja CRM

Kolejnym udogodnieniem podczas pracy w terenie może być dla nas aplikacja mobilna – wystarczy, że pobierzemy ją ze sklepu Google Play lub App Store. Aby zalogować się do niej, wystarczy wprowadzić adres systemu oraz nasz login i hasło. Po zalogowaniu zobaczymy pulpit, na którym możemy przejść do wersji webowej, dodać nową osobę kontaktową lub nowe zadanie.

W sekcji kontaktów aplikacji CRM możemy w łatwy sposób wyszukać kontrahenta, jego konkretnego pracownika albo szybko wybrać numer telefonu do osoby klienta.

W sekcji zadań, w łatwy i szybki sposób możemy podejrzeć zadania zaplanowane na dziś lub te zaległe, których nie udało nam się jeszcze wykonać. Możemy również wykonać takie zadanie z perspektywy aplikacji – po chwili zmiany pojawią się w wersji webowej systemu.



Aplikacja CRM pozwala ponadto na powiadamianie użytkowników o nowym komunikacie w systemie – przy pomocy powiadomień PUSH. Możliwe jest też zaczytywanie lokalizacji danego pracownika do wersji web – wystarczy, że w ustawieniach aplikacji zezwolimy na odczytywanie położenia łączącego się z systemem CRM urządzenia.

Mamy również możliwość przetwarzania notatek głosowych na pliki tekstowe, które docelowo znajdą się w systemie CRM. Wystarczy, że skorzystamy tutaj z mechanizmów dostarczonych przez Androida lub iOS.

Aplikacja kalendarza a mobilny CRM

Jeśli ktoś jest przyzwyczajony do pracy z aplikacją kalendarza wbudowaną do swojego telefonu, może również zsynchronizować ją z systemem CRM. Aby to zrobić, wystarczy skonfigurować połączenie pomiędzy nimi przy pomocy protokołu CalDAV – nasz dział techniczny chętnie podpowie Wam, jak samodzielnie wykonać taką konfigurację. Jeśli więc jesteście zainteresowani, odezwijcie się do nich, a na pewno przekażą Wam odpowiednie instrukcje.

Zakończenie

Nasza aplikacja CRM to idealny partner podczas delegacji oraz pracy w terenie. Postawiliśmy na przejrzystość, szybkość i prostotę w użyciu. Jeżeli potrzebujesz więcej opcji - żaden problem, wykorzystaj wersję webową systemu, uprzednio dopasowawszy pulpit pod własne potrzeby i rozmiary ekranu, na którym pracujesz.


Zapraszamy do zapoznania się z resztą naszych materiałów na temat pracy z systemem CRM. Poruszyliśmy, między innymi, poniższe tematy:

Aura Business jest systemem wspierającym polskie przedsiębiorstwa od ponad 10 lat. Aura Business jest produktem poznańskiej firmy Questy, istniejącej na rynku od 2002 roku.

Dziś firma Questy ma na swoim koncie kilkaset udanych wdrożeń systemu Aura Business w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce.

Napisz lub zadzwoń

tel: +48 512 629 704

e-mail: aurabusiness@questy.pl

@ 2020 Aurabusiness.pl. All right reserved.