Zarządzanie kampaniami i szansami sprzedaży w CRM

W niniejszej odsłonie naszego vloga opowiemy o tym, na czym polega zarządzanie kampaniami. CRM nie tylko ułatwia kontrolę nad kontaktami z klientami, ale również umożliwia prowadzenie rozbudowanych akcji sprzedażowych. W tym materiale wyjaśnimy, czym są kampanie sprzedażowe, jak w skuteczny sposób nimi zarządzać i jakie korzyści może przynieść prowadzenie szans sprzedaży w widoku kanban.

Czym są kampanie sprzedaży?

Jako że internet stał się kluczowym medium wspierającym sprzedaż, warto wiedzieć, jak w tym środowisku tworzyć i zarządzać kampaniami sprzedaży.

Co właściwie nazywamy “kampanią sprzedaży”? To zbiór określonych działań, które mają przyczynić się do realizacji wyznaczonych celów handlowych, na przykład poprzez zwiększenie ilości klientów, bądź generowanie sprzedaży na posiadanej ich bazie.

Kampanie można podzielić na inbound (przychodzące) - w nich klient sam zgłasza się do naszej firmy lub outbound (wychodzące), kiedy to nasi pracownicy aktywnie poszukują nowych klientów. Mogą dotyczyć akcji krótkoterminowych, podzielonych na kilka prostych etapów, albo projektów, które znacznie rozciągają się w czasie. Takie długotrwałe kampanie są zazwyczaj dużo bardziej złożone i wtedy etapów może być zdecydowanie więcej – włączając w to na przykład projektowanie, wdrożenie jakiegoś rozwiązania czy szczegółowe konsultacje.

Pomysłów na kampanie sprzedaży jest wiele. Wszystko zależy z jakiej branży jest dana firma i jakie kroki trzeba wykonać, aby osiągnąć interesujący ją cel.

Zarządzanie kampaniami w CRM

Zaletą prowadzenia kampanii za pomocą systemu CRM jest to, że cały proces sprzedaży jest przedstawiony w jednym widoku. Wszystkie informacje potrzebne do zamknięcia sprzedaży znajdują się w jednym miejscu. Handlowcy nie tracą czasu na przełączanie się pomiędzy systemami lub zakładkami, nie szukają informacji pośród wielu wiadomości czy maili i mogą w łatwy i szybki sposób monitorować wszystkie szanse. Dodatkowo widok taki dostarcza handlowcom informację o statusie zaplanowanych zadań względem szans, znacznie ułatwiając zarządzanie kampaniami. CRM pozwala, rzecz jasna, na planowanie wielu kampani na raz - nie trzeba się w żaden sposób ograniczać.

Zarządzanie szansami sprzedaży

Szanse sprzedaży to określone działania, które podejmowane są w celu zawarcia transakcji. Wymagają one kolejnych kroków, których efektem jest sprzedaż – czyli dochód dla przedsiębiorstwa. A idąc dalej – jego sukces. Można więc powiedzieć, że od prawidłowego opisania poszczególnych etapów szans sprzedaży zależy powodzenie firmy. Oczywiście ciężko jest w jeden dzień zmienić cały proces, natomiast dzięki dopasowanemu systemowi i specjalistom można wypracować optymalny model i w ten sposób zwiększyć sprzedaż w przedsiębiorstwie.

Widok szans sprzedaży w systemie CRM

Zarządzanie szansami sprzedaży w widoku kanban jest swego rodzaju odmianą pracy na lejkach sprzedaży, innym sposobem na ich zwizualizowanie.

W początkowej fazie lejek sprzedaży w systemie CRM jest najszerszy, bowiem określa wszystkich potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani naszą ofertą. Są to, na przykład, wszyscy ci, którzy odwiedzili naszą stronę internetową. Z każdym kolejnym poziomem lejek zawęża się, co oznacza coraz mniejszą liczbę potencjalnych klientów. Zawężamy ją bowiem o tych, którzy nie skorzystali lub nie chcą skorzystać z naszej oferty, a pozostawiamy wyłącznie tych, którym warto poświęcić swój czas. Kolejno mamy więc klientów, do których mamy kontakt i których warto objąć specjalnie opracowaną strategią. Celem każdego przedsiębiorstwa powinno być przeniesienie z samego początku lejka jak największej liczby klientów na jego sam koniec. Można to osiągnąć dzięki odpowiedniej analizie potrzeb oraz opracowaniu prawidłowej strategii.

Podsumowanie

Wszystko to sprawia, że wprowadzenie kampanii i szans sprzedaży może stać się bardzo ważnym elementem funkcjonowania firmy. I to niezależnie od tego, w jakiej branży się specjalizuje, ilu zatrudnia pracowników i z jak dużą liczbą kontrahentów współpracujesz. Zarządzanie kampaniami z CRM pozwala na monitorowanie, analizowanie oraz optymalizowanie procesów w celu zwiększenia sprzedaży.

Nasze narzędzia CRM są w pełni konfigurowalne. Dzięki temu mogą być dostosowane do potrzeb każdej firmy – zarówno mniejszej, jak i większej, w której pracuje wielu handlowców. Sprawdzają się wszędzie tam, gdzie konieczne jest poprawienie jakości oraz efektywności sprzedaży. Doskonałe także w firmach, w których nie wykorzystuje się zbyt wielu szans na sprzedaż. Systemy CRM w rękach sprawnych i doświadczonych handlowców są narzędziami kluczowymi dla rozwoju każdego przedsiębiorstwa.

Więcej informacji na temat zarządzania za pomocą systemów CRM znajdziesz tutaj:

Chcesz przekonać się, w jaki sposób system Aura Business może pomóc Ci w procesie zarządzania kampaniami i szansami sprzedaży?

Umów konsultację

Aura Business jest systemem wspierającym polskie przedsiębiorstwa od ponad 20 lat. Aura Business jest produktem poznańskiej firmy Questy, istniejącej na rynku od 2002 roku.

Dziś firma Questy ma na swoim koncie kilkaset udanych wdrożeń systemu Aura Business w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce.

+48 506 504 540
  • Blog
  • Vlog
  • Wywiady
  • FAQ
  • RODO
  • Bezpieczeństwo
  • Dla Partnera
  • Finansowanie