Zachowanie ciągłości pracy - jak zadbać o zastępowalność?
Długi urlop, wypadek, czy nagłe zwolnienie? Potrzeba zastępowalności pracowników to wyzwanie dla wielu firm. Co należy zrobić i jak przygotować się na taką ewentualność?
Jakie trudności mogą stanąć na drodze podczas nieobecności pracownika?
- brak informacji o dokładnych rozmowach z klientem oraz złożonych mu obietnicach,
- utrata wiedzy, brak dostępu do danych kontaktowych, ustaleń projektowych,
- przerwa w realizacji zleceń na danym stanowisku,
- trudności w rozwijaniu nowych pracowników np. w przypadku pracy zdalnej,
- możliwy długi proces rekrutacji,
- możliwy długi proces wdrożenia pracownika.
Jak oprogramowanie CRM pomaga w zastępowalności pracowników?
Koordynacja pracy zespołowej
Jedną z funkcji Aura Business jest koordynacja i planowanie zadań. We współdzielonym kalendarzu zyskujesz możliwość codziennego planowania wspólnych spotkań. W kilka sekund można zweryfikować zadania danego pracownika i zlecić ich wykonanie innej osobie.
Wspólny proces sprzedaży dla handlowców
Oprogramowanie CRM porządkuje i usprawnia proces sprzedaży. W jednym miejscu znajduje się cała historia aktywności handlowców. Jako kierownik możesz obserwować postępy w zdobywaniu nowych klientów. W przypadku "zniknięcia pracownika" cała wiedza pozostaje w firmie.
Kompletna historia współpracy z kontrahentami
Kartoteki kontrahentów gromadzą pełną historię kontaktów z naszymi klientami w jednym miejscu. Inny pracownik może szybko i bezproblemowo poznać klienta i będzie na bieżąco w Waszej współpracy. Dzięki temu firma uniknie przestoju w pracy i nie będzie stratna.
Wspólna przestrzeń na przechowywanie plików
Pliki firmowe również przechowywane są w systemie. Do tego celu możesz wykorzystać repozytorium plików. Każdy dział w firmie może mieć własny folder do zamieszczania przeróżnych plików.
Zarządzanie projektami i zleceniami
Oprogramowanie CRM służy także do zarządzania projektami. Wszystkie czynności zapisane są jako zlecenia i zadania. W szybki sposób możesz wyszukać konkretny projekt i sprawdzić zaplanowane działania oraz postęp prac. Wdrożenie nowej osoby nie jest problematyczne, ponieważ kluczowe informacje przechowywane są w bezpiecznym miejscu - systemie CRM.
Ułatwiony proces wdrażania
Zatrudnienie i wdrożenie nowego pracownika wiążę się ze szkoleniami oraz wspieraniem go w pierwszych krokach w firmie. Teraz, możesz być na bieżąco bez poświęcania temu całego swojego czasu. W każdej chwili możesz obejrzeć notatki z wykonanych przez pracownika zadań i w razie jakichś nieprawidłowości przekazać mu feedback.
Jakie korzyści w kontekście zastępowalności pracowników zauważysz wdrażając CRM?
- Uniknięcie negatywnych skutków rotacji;
- Sprawne zastąpienie pracownika podczas nieobecności;
- Przyspieszenie procesu wdrożenia nowego pracownika;
Mając w swojej firmie system CRM oprócz oczywistego usprawnienia sprzedaży i obsługi klienta, zabezpieczasz ją także przed negatywnymi skutkami związanymi z rotacją pracownika.
Więcej o możliwościach oprogramowania CRM:
Chcesz przekonać się, w jaki sposób system Aura Business może pomóc Ci w zarządzaniu nieobecnościami pracowników?
Umów konsultację