Na czym polega integracja CRM z ERP?

System CRM umożliwia integrację z oprogramowaniem handlowo-magazynowym. Jeśli używasz tego typu systemów w swojej organizacji, możesz uruchomić wymianę informacji między nimi. To proste rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które chcą poszerzyć swoje możliwości i zintegrować zarządzanie firmą w jednym systemie. Integracja CRM z ERP umożliwia szybki transfer danych o kontrahentach, rozliczeniach i produktach. Dzięki temu wdrożenie i uruchomienie systemu będzie zdecydowanie szybsze, ponieważ będzie on zasilony informacjami pobranymi z oprogramowania handlowego.

Integracja z systemem handlowo - magazynowym pozwala ponadto automatyczne aktualizowanie danych o produktach i usługach oraz ich cenach i stanach magazynowych. Zmiany wprowadzone w systemie ERP zostaną automatycznie przeniesione do CRM.

Oczywiście, nie można by mówić o “wymianie informacji”, gdyby integracja ograniczała się wyłącznie do pobierania danych z systemu handlowo-magazynowego. Informacje przepływają również w drugą stronę. Z systemu CRM do ERP przesyłane są zamówienia. Tak jak w przypadku pozostałych danych, dzieje się to w sposób automatyczny, dlatego w dużym stopniu przyczynia się to do oszczędności czasu handlowca.

Co umożliwia integracja CRM z programem handlowym?

  • Dostęp do faktur utworzonych w systemie handlowym.
  • Wgląd w aktualne stany magazynowe pobrane z ERP.
  • Wgląd w bieżące rozliczenia z kontrahentami.
  • Wgląd w indywidualne ceny i rabaty klienta nadane w systemie handlowym.
  • Przesyłanie zamówień bezpośrednio do systemu handlowego.
  • Automatyczny import klientów.
  • Automatyczny import towarów i usług.
  • Eksportowanie do systemu handlowego nowych klientów (wraz z pierwszym zamówieniem).
  • Analizowanie sprzedaży (faktur) według klientów, wartości lub dowolnie określonych cech czy atrybutów.
  • W przypadku, w którym zakres standardowej integracji jest niewystarczający, istnieje możliwość jego poszerzenia dodatkowym, indywidualnym pakietem.

Integracja CRM z systemem handlowym - jak to działa?

Baza klientów

Z systemu handlowo-magazynowego pobierane są najważniejsze dane o kontrahencie - jego adres, nazwa, NIP oraz informacje o bieżącej formie współpracy (umówionych rabatach, sposobach płatności czy poziomach cenowych).

Jeżeli w systemie handlowo-magazynowym dodany zostanie nowy kontrahent, to będzie od razu, w czasie rzeczywistym, przeniesiony do CRM. W odwrotną stronę działanie to nie jest identyczne. Jeżeli utworzymy nowego klienta w systemie CRM, to w programie handlowym nie pojawi się on od razu - trafi tam dopiero wtedy, kiedy złożone zostanie pierwsze zamówienie. Dzięki temu w bazie danych ERP zbierani są tylko rzeczywiści klienci, a potencjalni zostają po stronie CRM.

Wgląd w faktury oraz płatności

Integracja CRM z programem handlowym umożliwia podgląd najbardziej istotnych dokumentów handlowych. Dzięki temu użytkownik systemu może przejrzeć listę konkretnych faktur, monitorować rozliczenia swoich kontrahentów oraz szybko wyłowić tych, którzy zalegają z płatnościami.

Wgląd w dane o produktach i stanach magazynowych

Ważną, codzienną czynnością każdej osoby parającej się handlem jest proces tworzenia ofert oraz zamówień. Integracja CRM z systemem handlowo-magazynowym gwarantuje, że dane wprowadzane do tych dokumentów będą zawsze aktualne. Handlowiec może sprawdzić również poziom stanów magazynowych oraz indywidualne warunki cenowe wskazanego klienta.

Podczas tworzenia oferty lub zamówienia CRM zasugeruje handlowcowi ceny do zastosowania dla danego klienta. Uwzględni przy tym zmienne takie jak indywidualny poziom cenowy czy też przypisany do kontrahenta rabat. Wszystko to dzieje się w sposób automatyczny, czego efektem jest oszczędność czasu pracownika.

Przesyłanie zamówień do programu handlowego

Integracja CRM z systemem ERP wspomaga również proces realizacji zamówień. Zamówienie przygotowane przez handlowca w CRM jest automatycznie eksportowane do systemu handlowo-magazynowego. Jeśli operuje on w terenie, może więc natychmiast przesłać zamówienie do centrali. Siedziba firmy nie musi czekać, aż handlowiec wyśle ​​zamówienia e-mailem wieczorem po wizycie u klientów. Dzięki integracji każde takie zamówienie trafia od razu do systemu handlowego, więc nic nie wstrzymuje procedury jego realizacji. W ten sposób skracany jest czas realizacji zamówienia oraz eliminowane jest ryzyko popełnienia błędów w trakcie ręcznego przepisywania danych.

Jak przebiega standardowa integracja?

Część danych przekazywanych jest z systemu ERP do CRM w czasie rzeczywistym - chodzi o dane takie jak nowy kontrahent, produkt czy faktura. Nowe zamówienie wystawione po stronie systemu CRM również przesyłane jest w czasie rzeczywistym.

Mniej kluczowe zmiany, takie jak zedytowany opis produktu albo modyfikacje wcześniej wystawionych dokumentów są natomiast pobierane do systemu CRM po synchronizacji czasowej. Uruchamia się ona codziennie o ustalonej wcześniej porze.

Aura Business CRM umożliwia wymianę danych z najbardziej popularnymi systemami na rynku:

Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi naszymi materiałami na temat pracy z systemem CRM. Poruszyliśmy, między innymi, tematy:

Chcesz przekonać się, w jaki sposób system Aura Business zapewnia integrację z ERP?

Umów konsultację

Aura Business jest systemem wspierającym polskie przedsiębiorstwa od ponad 20 lat. Aura Business jest produktem poznańskiej firmy Questy, istniejącej na rynku od 2002 roku.

Dziś firma Questy ma na swoim koncie kilkaset udanych wdrożeń systemu Aura Business w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce.

+48 506 504 540
  • Blog
  • Vlog
  • Wywiady
  • FAQ
  • RODO
  • Bezpieczeństwo
  • Dla Partnera
  • Finansowanie