Kospel S.A.

Case study

Firma Kospel S.A. poszukiwała rozwiązania informatycznego, które pomogłoby jej usprawnić procesy serwisowe oraz komunikację pomiędzy centralą, podwykonawcami oraz klientami końcowymi. Wybór padł na system Aura Business. Przeczytaj Case Study z tego wdrożenia i przekonaj się, jak nasze oprogramowanie usprawniło wspomniane procesy i zwiększyło konkurencyjność firmy Kospel.

Branża: Ogrzewanie elektryczne

Rozwiązanie: Aura Business

Firma w liczbach: Sprzedaż w ponad 50 krajach

Założona w 1990 roku firma Kospel S.A. to dziś jeden z największych europejskich producentów elektrycznych podgrzewaczy wody, wymienników c.w.u., pomp ciepła, kolektorów słonecznych oraz elektrycznych kotłów c.o. Postęp firmy opiera się na budowaniu marki - lidera innowacji, na wdrażaniu najnowocześniejszych technologii i najwyższych standardów jakości.

Misją firmy jest zapewnienie komfortowego i czystego ogrzewania. Wdrażając najnowocześniejsze technologie i najwyższe standardy jakości Kospel oferuje urządzenia grzewcze wyróżniające się funkcjonalnością, wzornictwem, efektywnością energetyczną oraz możliwością wykorzystania odnawialnych źródeł energii.

Kospel logo

Cele wdrożenia

Założeniem przy wdrażaniu systemu Aura Business było usprawnienie procesów serwisowych, a szczególności zgłaszania zleceń do podwykonawców. System Aura Business miał zapewniać również wymianę danych z używanym przez KOSPEL S.A. systemem ERP.

Założono również usprawnienie procesu rozliczania zleceń z podwykonawcami. Wdrożony system powinien umożliwiać bieżącą kontrolę kosztów związanych z serwisowaniem i monitorowaniem przebiegu prac.

Firmie KOSPEL S.A. szczególnie zależało na usprawnieniu komunikacji na linii klient końcowy – podwykonawca – KOSPEL. W związku z tym klient końcowy musiał otrzymać możliwość zgłaszania usterek on-line, a proces przydzielania zleceń do podwykonawców miał zostać zautomatyzowany.

Program do serwisu w firmie Kospel

Wdrożenie

Rola firmy Questy polegała na przeprowadzeniu działań mających na celu zidentyfikowanie i rozwiązanie problemów biznesowych naszego klienta. Konsultanci wdrożeniowi Questy wykonali szereg prac, które pozwoliły na doprecyzowanie ostatecznego kształtu systemu.

Przy dostarczaniu i wdrażaniu oprogramowania Aura Business Service Management nasi specjaliści zadbali o to, aby proces serwisowy został w znaczącym stopniu zautomatyzowany.

System Aura Business został skonfigurowany tak, aby precyzyjnie odpowiadał potrzebom organizacyjnym firmy KOSPEL S.A. Dokonano integracji, która miała na celu wymianę danych z systemem ERP, używanym przez naszego klienta.

Dzięki wdrożeniu systemu Aura Business, firma Kospel S.A. uzyskała wsparcie w procesach:

Obsługi zleceń serwisowych
Komunikacji zewnątrz i wewnątrzfirmowej
Planowania i organizacji pracy

Rezultaty wdrożenia

Efektem prac było wdrożenie systemu Aura Business, który umożliwił naszemu klientowi usprawnienie procesów serwisowych. W szczególności warto wymienić mechanizm, który automatycznie informuje podwykonawców o zgłoszonym przez klienta końcowego zleceniu. Funkcjonalność ta usprawnia podejmowanie przez nich zleceń. Dostarczyliśmy również narzędzie do zamawiania przez podwykonawców części do produktów.

Wdrożono system automatycznych powiadomień SMS oraz e-mail, który znacząco przyspiesza i usprawnia planowanie i realizację zleceń serwisowych przez podwykonawców.

Funkcjonalność systemu Aura Business umożliwia dokonywanie precyzyjnych rozliczeń kosztów prac serwisowych i kontrolowanie dostępności materiałów niezbędnych do przeprowadzenia prac. Natomiast wielojęzyczność naszego rozwiązania umożliwia firmie Kospel współpracę z kontrahentami z ponad 50 krajów.

Kluczowe rezultaty:

  • Ułatwienie procesu rozliczania podwykonawców
  • Zwiększenie skali działania bez wzrostu zatrudnienia
  • Zwiększenie efektywności kanałów komunikacji

Sprawdź inne case study

INTERHANDLER Sp. z o.o.

Usprawnienie działań sprzedażowych i wdrożenie konfiguratora produktów

Enpol Sp. z o.o.

Sprawne zarządzanie zleceniami serwisowymi

METAL-FACH Technika Grzewcza

Usprawnienie obsługi klienta i stała kontrola dokumentacji

Pozostałe case studies

Aura Business jest systemem wspierającym polskie przedsiębiorstwa od ponad 20 lat. Aura Business jest produktem poznańskiej firmy Questy, istniejącej na rynku od 2002 roku.

Dziś firma Questy ma na swoim koncie kilkaset udanych wdrożeń systemu Aura Business w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce.

+48 506 504 540
  • Blog
  • Vlog
  • Wywiady
  • FAQ
  • RODO
  • Dofinansowanie
  • Bezpieczeństwo
  • Finansowanie
  • Dla Partnera