Filplast
Case study
Filplast Sp. z.o.o. jest jednym z wiodących i najdłużej działających producentów okien i drzwi na polskim rynku, który swoje towary eksportuje również za granicę. Dzięki ponad 20 000 m2 łącznej powierzchni zakładów produkcyjnych i innowacyjnym parku maszynowym ze sterowaną komputerowo linią produkcyjną, firma oferuje swoim klientom nowoczesne rozwiązania i kompleksowe usługi.
Wdrożenie oprogramowania Aura Business było odpowiedzią na poszukiwanie przez Filplast rozwiązania, które zwiększyłoby efektywność kluczowych elementów biznesowych – sprzedaży i obsługi klienta. Przeczytaj poniższe case study i dowiedz się, jakie efekty przyniosło wprowadzenie naszego rozwiązania.
Branża: Okna, drzwi, bramy
Rozwiązanie: Aura Business
Firma w liczbach: 4 zakłady produkcyjne, ok. 400 pracowników, 18 tys. konstrukcji miesięcznie
Już od 1990 roku Filplast produkuje okna i drzwi, oferując swoim klientom najnowsze rozwiązania i kompleksowe usługi. Tworząc stale doskonalący się zespół, firma gwarantuje użytkownikom komfort użytkowania produktów oraz ich trwałość na pokolenia.
Filar działalności Filplast to wiedza i doświadczenie zdobywane przez każdy kolejny rok istnienia na rynku. Równie ważna dla firmy jest innowacyjność oraz stawianie na najnowocześniejsze metody produkcji. Obecnie na organizację składa się około 400 pracowników, cztery zakłady produkcyjne o łącznej powierzchni 20 000 m2, własna lakiernia i laboratorium do badania stolarki okiennej oraz nowoczesny park maszynowy ze zautomatyzowaną linią produkcyjną sterowaną komputerowo. Przedsiębiorstwo współpracuje z odbiorcami drzwi i okien w całej Europie, rocznie produkując ponad 300.000 jednostek.
Cele wdrożenia
Nadrzędną intencją, która przyświecała implementacji oprogramowania Aura Business CRM w firmie Filplast Sp. z.o.o. było zwiększenie efektywności działu handlowego i działu marketingu oraz obszaru zarządzania usługami.
Wśród najważniejszych aspektów doskonalenia działalności handlowców w firmie wyszczególniono między innymi gromadzenie szczegółowych informacji o kontrahentach, możliwość monitorowania lejka sprzedaży i samej obsługi klienta wraz z procesem posprzedażowym, a także wdrożenie automatyzacji.
Integracja naszego rozwiązania z obecnym w organizacji systemem ERP umożliwiła również implementację zaawansowanego modułu zarządzania montażami i wprowadziła mechanizm do internetowej komunikacji z klientem na poszczególnych etapach procesu – od prezentacji oferty i możliwości jej akceptacji, po przypomnienia o płatnościach i rejestrację wpłat.
Wdrożenie i rezultaty w firmie Filplast
Wdrożenie we Filplast obejmowało najważniejsze obszary Aura Business, odpowiedzialne zarówno za zarządzanie relacjami z klientami (CRM), jak i elastyczne obsługiwanie zleceń i serwisów. Dedykowane oprogramowanie Aura Business zapewniło naszemu Klientowi zarówno standardowe korzyści systemów CRM i Service Management, jak i spersonalizowane rozwiązania, uwzględniające specyfikę działalności i wizję rozwoju przedsiębiorstwa.
Znacznie ponad standard rynkowy rozbudowana została kartoteka kontrahenta, co umożliwiło pracownikom działu handlowego na gromadzenie wszystkich szczegółowych informacji o klientach. Podobnie, rozszerzony został moduł szans sprzedaży, pozwalając na pozyskiwanie zarówno klientów indywidualnych, jak i rozwój kanału dystrybucyjnego.
Wprowadzony został również zaawansowany mechanizm pozwalający na prezentację oferty klientowi online, wraz z umożliwieniem natychmiastowej jej akceptacji za pomocą systemu. Dzięki wbudowanemu modułowi do rejestracji wpłat, rozwiązanie Aura Business usprawniło i zautomatyzowało komunikację w firmie, umożliwiając powiadomienia mailowe i za pośrednictwem SMS przypominające o płatnościach.
Codzienne czynności brygad oraz podwykonawców w firmie poddane zostały automatyzacji za pośrednictwem rozbudowanego modułu do zarządzania montażami, znacznie usprawniającego zarówno pozyskiwanie, jak i generowanie takich zamówień.
Usprawnione w Filplast procesy za pośrednictwem rozwiązania Aura Business:
Kluczowe rezultaty:
- Automatyzacja powtarzalnych czynności
- Przyspieszenie procesu obsługi należności i wpłat
- Usprawnienie procesu pozyskiwania kontrahentów
Sprawdź inne case studies
Usprawnienie działań sprzedażowych i wdrożenie konfiguratora produktów
Znaczne zwiększenie efektywności pracy całego zespołu sprzedażowego
Sprawniejsza obsługa klienta i stała kontrola dokumentacji