Mobilna aplikacja CRM: praca w terenie
Witamy serdecznie w kolejnym odcinku naszego vloga o zarządzaniu firmą za pomocą systemu CRM. Tym razem, zgodnie z Waszymi sugestiami, postanowiliśmy powiedzieć kilka słów o tym, jak wykorzystywać nasze narzędzia CRM podczas pracy w terenie. Kiedy tylko opuszczamy nasze wygodne biurko i wyruszamy w trasę, naszymi podstawowymi narzędziami pracy stają się telefony i tablety. W takich sytuacjach dostęp do najpotrzebniejszych danych umożliwi nam przeglądarka internetowa lub aplikacja CRM.
Tak więc, używając telefonów lub tabletów w terenie, mamy dostępne dwie opcje - możemy pracować zarówno korzystając z wersji przeglądarkowej naszego systemu (ta dopasowuje się do wielkości ekranu) lub z dedykowanej aplikacji mobilnej powiązanej z CRM. Oba rozwiązania różnią się nieco między sobą, o czym kilka słów więcej poniżej.
Wersja webowa CRM
Rozpocznijmy od responsywnej wersji webowej systemu – daje ona użytkownikom dokładnie takie same możliwości, jak w przypadku korzystania z komputera. Jedyna różnicą, jak można łatwo się domyślić, jest wielkość elementów, które dopasowują się w sposób automatyczny do rozdzielczości ekranu.
Aby ułatwić sobie mobilne korzystanie z wersji przeglądarkowej CRM, możemy na nasz pulpit dodać skrót prowadzący do internetowego adresu systemu. W ten prosty sposób zaoszczędzimy sobie czas, bowiem nie będziemy musieli za każdym razem wprowadzać adresu ręcznie - wystarczy, że użyjemy skrótu na pulpicie. W zależności od tego, czy korzystamy z systemu Android czy IOS, sposoby konfiguracji skrótu trochę się od siebie różnią. Pod poniższymi linkami znajdziecie instrukcje, jak to zrobić.
Konfiguracja w Android
Konfiguracja w iOS
Wersja responsywna pozwala na korzystanie ze wszystkich funkcji naszego oprogramowania. Możemy zatem bezproblemowo przeglądać zdefiniowane przez nas wcześniej raporty, zestawienia czy też zapoznawać się z szczegółami współpracy z danym klientem. Aby praca na mniejszym ekranie była dla nas prostsza, warto przygotować sobie odpowiednio swój pulpit – pozwoli nam to zaoszczędzić trochę czasu w sytuacji, gdy bardzo szybko będziemy potrzebowali jakichś konkretnych informacji.
Aplikacja CRM
Kolejnym udogodnieniem podczas pracy w terenie może być dla nas aplikacja mobilna – wystarczy, że pobierzemy ją ze sklepu Google Play lub App Store. Aby zalogować się do niej, wystarczy wprowadzić adres systemu oraz nasz login i hasło. Po zalogowaniu zobaczymy pulpit, na którym możemy przejść do wersji webowej, dodać nową osobę kontaktową lub nowe zadanie.
W sekcji kontaktów aplikacji CRM możemy w łatwy sposób wyszukać kontrahenta, jego konkretnego pracownika albo szybko wybrać numer telefonu do osoby klienta.
W sekcji zadań, w łatwy i szybki sposób możemy podejrzeć zadania zaplanowane na dziś lub te zaległe, których nie udało nam się jeszcze wykonać. Możemy również wykonać takie zadanie z perspektywy aplikacji – po chwili zmiany pojawią się w wersji webowej systemu.
Aplikacja CRM pozwala ponadto na powiadamianie użytkowników o nowym komunikacie w systemie – przy pomocy powiadomień PUSH. Możliwe jest też zaczytywanie lokalizacji danego pracownika do wersji web – wystarczy, że w ustawieniach aplikacji zezwolimy na odczytywanie położenia łączącego się z systemem CRM urządzenia.
Mamy również możliwość przetwarzania notatek głosowych na pliki tekstowe, które docelowo znajdą się w systemie CRM. Wystarczy, że skorzystamy tutaj z mechanizmów dostarczonych przez Androida lub iOS.
Aplikacja kalendarza a mobilny CRM
Jeśli ktoś jest przyzwyczajony do pracy z aplikacją kalendarza wbudowaną do swojego telefonu, może również zsynchronizować ją z systemem CRM. Aby to zrobić, wystarczy skonfigurować połączenie pomiędzy nimi przy pomocy protokołu CalDAV – nasz dział techniczny chętnie podpowie Wam, jak samodzielnie wykonać taką konfigurację. Jeśli więc jesteście zainteresowani, odezwijcie się do nich, a na pewno przekażą Wam odpowiednie instrukcje.
Podsumowanie
Nasza aplikacja CRM to idealny partner podczas delegacji oraz pracy w terenie. Postawiliśmy na przejrzystość, szybkość i prostotę w użyciu. Jeżeli potrzebujesz więcej opcji - żaden problem, wykorzystaj wersję webową systemu, uprzednio dopasowawszy pulpit pod własne potrzeby i rozmiary ekranu, na którym pracujesz.
Zapraszamy do zapoznania się z resztą naszych materiałów na temat pracy z systemem CRM. Poruszyliśmy, między innymi, poniższe tematy:
- Zarządzanie kampaniami i szansami sprzedaży w CRM
- Lejek sprzedaży - co to jest i jak go stworzyć?
- Elastyczny system CRM: co warto wiedzieć?
Chcesz przekonać się, w jaki sposób system Aura Business może odpowiedzieć na mobilne potrzeby Twojej firmy?
Umów konsultację