System B2B — dlaczego warto w niego zainwestować?

5 największych zalet wdrożenia platformy B2B

Wartość polskiego rynku e-commerce B2B liczona jest już w setkach miliardów złotych i systematycznie wzrasta. I choć liczba zawieranych transakcji w sektorze biznesowym jest o wiele niższa niż w sektorze B2C, to właśnie w nim tkwi największy potencjał i to właśnie on generuje największy dochód. Dlatego też rosnącą popularnością cieszą się oferowane systemy informatyczne stworzone na potrzeby dostawców i odbiorców hurtowych. Odpowiednio dopasowany do potrzeb firmy system B2B umożliwia poprawę efektywności działań i udoskonalenie jej funkcjonowania, a co za tym idzie – profesjonalizację w procesie sprzedaży produktów firmom i większe zyski.

Jak to działa i do kogo jest skierowane?

Sektor Business to Business, w którym oferty przedsiębiorstw skierowane są do innych firm, rządzi się swoimi prawami. Grupa odbiorców produktów jest zamknięta i dość wąska, zaś skierowana do niej oferta powinna być w pełni indywidualna. System B2B znacznie ułatwia codzienne funkcjonowanie firmy, ponieważ pozwala na całkowite automatyzację procesu składania zamówień klientów. Jest też nieocenionym źródłem informacji o bieżącej ofercie, miejscem, w którym kontrahent znajdzie pełne katalogi z produktami i szybko sprawdzi, jaki jest status obsługi zamówienia. Kanał sprzedaży jakim jest systemy B2B okazuje się się przydatny zarówno podmiotom prowadzącym sprzedaż hurtową, dystrybutorom, jak i producentom.

Dobry system B2B – korzyści dla firmy z wdrożenia

1. Łatwiejsza komunikacja z klientem

Jedną z podstawowych korzyści, jakie daje wdrożenie platformy sprzedażowej, jest możliwość zawierania transakcji z kontrahentami, niezależnie od tego, w jakim miejscu się znajdują. Umożliwia to bezproblemową współpracę z firmami mającymi swoje siedziby w innych miejscach w Polsce, a także ekspansję na inne rynki zagraniczne. Opcję tę wspierają możliwości platformy sprzedażowej takie jak wielojęzyczność i wielowalutowość. Dostęp do systemu B2B jest nieograniczony i dlatego można korzystać z niego przez 24 h/dobę i 7 dni w tygodniu. Nie ma potrzeby wykonywania telefonów – wystarczy skorzystanie ze specjalnego panelu klienta, który nie tylko da dostęp do pełnej, spersonalizowanej oferty, ale również poinformuje o aktualnym stanie magazynowym. Dzięki temu kontrahent dowie się, czy ma możliwość zakupienia większej partii towaru.

Pulpit klienta biznesowego w systemie B2B

2. Automatyzacja działań

System B2B oznacza koniec żmudnego, ręcznego wprowadzania każdego zamówienia klienta. Proces przyjmowania zamówień od klientów jest w stu procentach zautomatyzowany, dzięki czemu oszczędzamy dużo czasu i pieniędzy. Nie trzeba wykonywać wielu telefonów, nanosić poprawek i odpowiadać na pytania kontrahenta co do posiadanej oferty – ma on dostęp do wszystkich interesujących go informacji w jednym miejscu i dzięki temu może dokładnie rozplanować swój budżet. System B2B daje więc komfort nie tylko sprzedawcy, ale i kupującemu. Zautomatyzowanie procesu składania zamówień w platformie B2B oznacza również wyeliminowanie pomyłek, które często bywają kosztowne.

3. Personalizacja oferty i udostępnianie klientom aktualnych informacji

Jednym z najważniejszych celów wdrożenia systemu B2B w firmie jest usprawnienie relacji z klientem biznesowym i wyjście do niego z pełną ofertą. Dobry system B2B daje taką możliwość poprzez zapewnienie kontrahentowi dostępu do pełnej listy oferowanych produktów, promocji oraz, o czym była już mowa, stanów magazynowych. Co więcej, daje dostęp do faktur i płatności, a także pozwala klientowi zamawiać bardzo duże ilości produktów. Platforma B2B jest też narzędziem, które pozwala wprowadzać indywidualne ustalenia, jakie miały miejsce z klientem, np. ceny uzależnione od wielkości zamówienia. Klient w swoim panelu posiada również dostęp do historii dotychczasowych zamówień.

Oferta produktowa w systemie B2B

4. Łatwość obsługi klienta i szybkość zamawiania

Obsługa systemu B2B jest bezproblemowa zarówno dla pracownika, jak i klienta. Interfejs platformy B2B jest czytelny, a wszystkie potrzebne narzędzia są umieszczone w różnych miejscach, dzięki czemu dostęp do nich jest nieskomplikowany. Możliwość składania zamówień nie różni się za bardzo od systemu znanego ze zwykłych sklepów internetowych i trwa również bardzo krótko. Dodatkowo klient dzięki internetowemu kanałowi sprzedaży ma możliwość składania zapytań ofertowych, czy też negocjacji cen. Dostępność oferty 24/7 pozwala również na ofertowanie klienta końcowego, czyli samodzielne tworzenie ofert dla własnych klientów. Jeśli potrzebujesz możesz skorzystać nawet z zamówień handlowców, którą jest możliwość składania zamówień w imieniu Twoich kontrahentów.

Zapytania ofertowe w systemie B2B

5. Możliwość integracji z programem CRM/ systemem ERP i gromadzenie danych o klientach

Integracja z programem handlowym czy też CRM to dla wielu użytkowników systemu B2B absolutna podstawa. Możliwość zintegrowania platformy B2B z systemem informatycznym użytkowanym w firmie znacznie usprawnia jej funkcjonowanie, a także pozwala na stworzenie wartościowej bazy danych o klientach i historii przeprowadzanych przez firmę transakcji obejmujących sprzedaż produktów firmom.

Wdrożenie systemu B2B - o czym pamiętać podczas wyboru systemu?

Przede wszystkim o zakupieniu rozwiązania dopasowanego do potrzeb firmowych oraz oczekiwań klientów. Kluczowe jest znalezienie na samym początku dostawcy systemu, który nie tylko będzie w stanie dopasować jego funkcje do naszych potrzeb, ale również zapewni nam aktualizacje oraz możliwość rozwijania narzędzia o kolejne opcje w przyszłości, w miarę rozwoju naszego biznesu. Kluczowe znaczenie przy wyborze systemu B2B powinno mieć również to, czy będzie ona współpracować z systemami informatycznymi (CRM/ERP) dostępnymi w naszej firmie. Jeżeli nie, konieczne będzie poszukanie innego rozwiązania. No i oczywiście zadowolenie klienta – warto zainwestować w system, który posiadać będzie prosty interfejs, wiele przydatnych opcji i z którego korzystanie przyniesie naszym kontrahentom satysfakcję.

Platforma B2B do automatyzacji procesów sprzedaży - podsumowanie

Interesuje Cię temat cyfryzacji sprzedaży, chcesz dowiedzieć się więcej o procesie wdrożenia systemu zarządzania sprzedażą hurtową, a może potrzebujesz dodatkowych informacji o funkcjach systemu sprzedaży, skontaktuj się z naszymi specjalistami. Poznając dokładnie twoje procesy biznesowe będziemy w stanie pomóc Ci w wyborze systemu, który w największym stopniu przyczyni się do optymalizacji struktury sprzedaży i obniżenia kosztów obsługi klienta biznesowego.

Zapoznaj się z innymi materiałami o automatyzacji procesów sprzedażowych z systemem sprzedaży B2B:

Chcesz przekonać się, w jaki sposób system Aura Business może przyczynić się do rozwoju sprzedaży B2B?

Umów konsultację

Aura Business jest systemem wspierającym polskie przedsiębiorstwa od ponad 20 lat. Aura Business jest produktem poznańskiej firmy Questy, istniejącej na rynku od 2002 roku.

Dziś firma Questy ma na swoim koncie kilkaset udanych wdrożeń systemu Aura Business w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce.

+48 506 504 540
  • Blog
  • Vlog
  • Wywiady
  • FAQ
  • RODO
  • Dofinansowanie
  • Bezpieczeństwo
  • Finansowanie
  • Dla Partnera