Hurtownia B2B - otwarty lub zamknięty katalog produktów online
Branża e-commerce B2B stanowi potężny napęd dla rozwoju globalnego biznesu. Nie ma zatem wątpliwości, że obsługa sprzedaży hurtowej to jeden z bardziej opłacalnych obecnie rodzajów działalności. Co więcej, coraz większe znaczenie odgrywa sprzedaż internetowa realizowana z wykorzystaniem nowoczesnego kanału jakim jest hurtownia B2B online. Jeśli zastanawiasz się czy warto i chcesz szerzej poznać platformę internetową umożliwiającą sprzedaż produktów i wspierając procesy obsługi klientów - zapoznaj się z naszym artykułem.
Czytaj dalej, a dowiesz się:
- czym jest sklep internetowy do obsługi klientów hurtowych,
- jakie czynniki są najważniejsze przy wyborze platformy sprzedaży B2B,
- jakie są możliwości hurtowni internetowej B2B,
- co możesz zyskać z wdrożenia platformy sprzedaży hurtowej.
Czym jest hurtownia B2B - platforma sprzedaży internetowej
Sprzedaż B2B (business to business) to proces sprzedaży produktów zachodzący pomiędzy przynajmniej dwoma podmiotami gospodarczymi. Obsługa zamówień składanych przez poszczególnych klientów biznesowych odbywa się w tym przypadku za pomocą hurtowni internetowej B2B.
Hurtownia B2B online to sklep internetowy przeznaczony klientom biznesowym, który często jest zamknięty, co oznacza, że klient ma dostępną ofertę produktową dopiero po zalogowaniu. Istnieje również możliwość zastosowania innego rozwiązania w zakresie dostępności oferty (hurtownia otwarta), które przedstawiamy w dalszej części naszego materiału.
Wykorzystanie platformy sprzedaży hurtowej przyczynia się do rozwoju sprzedaży B2B, wpływa na pozyskiwanie kontrahentów, porządkuje komunikację z klientami, a także pozwala na wyróżnienie się wśród konkurencji na rynku.
Hurtownia B2B to element dbałości o wszystkie grupy klientów. Ten nowy kanał sprzedaży hurtowej umożliwia składanie zamówień hurtowych bez potrzeby kontaktu klient - pracownik, czyli 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu za pomocą panelu B2B. Sprzedaż internetowa w hurtowni B2B sprawia, że istnieje możliwość indywidualnego podejścia do każdego kontrahenta poprzez wyświetlanie im dedykowanych cen hurtowych oraz indywidualnych rabatów.
Hurtownia internetowa B2B - jaką wybrać?
Wybór odpowiedniej hurtowni B2B do sprzedaży hurtowej online jest działaniem kluczowym, ponieważ ma być ona miejscem kontaktu z kontrahentami oraz potencjalnymi odbiorcami. Ważne jest to, aby posiadała ona wszystkie podstawowe funkcje platformy sprzedaży hurtowej oraz fukcjonalny panel B2B (indywidualne konto klienta) ułatwiający klientom składanie zamówień hurtowych.
Każda działalność jest inna. Z tego względu najlepszym wyborem są hurtownie B2B, które wyróżniają się elastycznością, skalowalnością oraz mogą być dopasowane do charakterystyki Twojego biznesu. Tylko odpowiednio dobrana platforma internetowej sprzedaży hurtowej będzie w stanie usprawnić realizację zamówień składanych przez różnych klientów hurtowych.
Możliwości hurtowni internetowej - funkcje platformy
Procesy obsługi klientów B2B mogą być prowadzone wyłącznie w sposób tradycyjny. Jednakże kanały sprzedaży hurtowej online stają się coraz bardziej popularne, a nowo powstające narzędzia informatyczne posiadają rozwiązania usprawniające pracę wielu osób zaangażowanych w proces zarządzania zamówieniami. Poznaj funkcje platformy sprzedażowej online:
- zarządzanie ofertą produktów - możliwość stworzenia szczegółowej bazy wiedzy o produktach;
- zamówienia hurtowe online - kontrahenci mogą kupować produkty z dowolnego miejsca;
- udostępnienie oferty produktów kontrahentom online wraz z indywidualnymi cenami i rabatami dla klientów;
- automatyzacja procesu obsługi klienta B2B - w obszarze zamówień, a także np. tworzenia zapytań ofertowych;
- samodzielne składanie zamówień hurtowych poprzez konto klienta;
- umożliwienie klientom tworzenia ofert dla klienta końcowego na podstawie oferty produktów;
- pobieranie polityki cenowej oraz stanów magazynowych z ERP oraz aktualizowanie ich poprzez przesyłanie zamówień składanych po stronie hurtowni online B2B właśnie do programu handlowo-magazynowego.
Dostęp do hurtowni, czyli sklep internetowy B2B
Hurtownia B2B online nie musi być jawnym rozwiązaniem z dostępnością oferty dla wszystkich użytkowników internetowych. Każde przedsiębiorstwo może dokonać autonomicznego wyboru, decydując się na jedno z dwóch rozwiązań dostępnych w obsłudze klienta B2B.
Zamknięta hurtownia B2B
Do oferty produktów dostęp mają tylko zarejestrowani klienci biznesowi posiadający indywidualne konto klienta. Do korzystania z platformy zakupów hurtowych może zaprosić administrator wysyłając dostęp lub kontrahent może założyć samodzielnie konto, które musi zostać zaakceptowane. Najczęstszym powodem "zamknięcia" hurtowni online jest fakt, że kontrahenci rozliczają się według indywidualnych cen hurtowych.
Otwarta hurtownia B2B
Platformy sprzedaży hurtowej dają możliwość ukazania dostępności oferty produktowej bez konieczności logowania, ale można np. ukryć ceny hurtowe produktów, a na etapie składania zamówienia klient będzie musiał dokonać logowania. Jest to stosowane, gdy firma chce, aby nowi kontrahenci mogli zobaczyć ich ofertę i podjąć współpracę.
Najważniejsze korzyści z wdrożenia hurtowni B2B
Proces sprzedaży realizowany poprzez platformę zakupów hurtowych to okazja do wielu usprawnień w Twoim przedsiębiorstwie, a także firmie klienta, którego obsługujesz. Poznaj część z nich:
- Zaoszczędzenie czasu Twoich pracowników - nie muszą zbierać i zapisywać zamówień klienta, ponieważ może On samodzielnie złożyć swoje zamówienie w internetowej hurtowni B2B;
- Zmniejszenie ilości pomyłek - wynikających z ręcznego przepisywania zamówień do systemu handlowo-magazynowego;
- Całodobowe sprzedaż produktów - klienci mają dostęp do platformy w dowolnym dla siebie momencie;
- Analiza sprzedaży - możliwość weryfikacji np. koszyków klientów i zadzwonienia do kontrahenta, który nie domknął swojego zamówienia;
- Kluczowe informacje w jednym miejscu - dostęp do wszystkich zamówień, zapytań ofertowych, dokumentów handlowych w jednym systemie.
Jak działa integracja z ERP
Integracja hurtowni online z ERP to wymiana określonych dokumentów między dwoma systemami. Dzięki integracji hurtowni B2B z systemami ERP będziesz mieć dostęp do nowych funkcji usprawniających pracę Twojej firmy. Przełoży się to na oszczędność czasu w wielu aspektach procesu sprzedaży.
Korzyści z integracji ERP z systemem B2B:
- przyspieszona praca dzięki automatyzacji procesów;
- zmniejszone ryzyko popełnienia błędu;
- usprawniony przepływ informacji w firmie.
Obszary integracji hurtowni B2B z systemami ERP:
- pobieranie oferty wraz ze stanami i polityką cenową z ERP;
- wysyłanie zamówień z platformy B2B do ERP;
- pobieranie z ERP.
Dedykowany moduł B2B może być zintegrowana z następującymi systemami:
- SAP;
- IFS;
- Streamsoft;
- Impuls;
- Exact;
- Microsoft Dynamics;
- ...oraz innymi rozwiązaniami klasy ERP.
Platforma hurtowa B2B i B2C w jednym - kanał do obsługi klientów detalicznych i klientów biznesowych
Obsługa klienta B2B i B2C oraz przetwarzanie informacji o zamówieniach obu grup (B2B i B2C) może odbywać się w jednym systemie. W związku z tym Twoja firma będzie miała aktualne stany magazynowe czy inne ceny dla kontrahentów hurtowych oraz klientów indywidualnych. Dzięki integracji dane przesyłają się automatycznie, bez konieczności ręcznej pracy dzięki czemu zyskasz czas i przyspieszysz pracę swoich pracowników.
Platforma B2B - wsparcie okołosprzedażowe
Prowadzenie sprzedaży z wykorzystaniem hurtowni B2B pozwala na wykonywanie cennych działań okołosprzedażowych. W kampaniach marketingowych mogą zostać użyte newslettery, ogłoszenia, rabaty, a także promocje. Te elementy oraz możliwość prowadzenia komunikacji z klientami pozwalają na budowanie relacji z kontrahentem biznesowym oraz tworzenie podstaw do rozwoju trwałej współpracy.
Klient hurtowy charakteryzuje się większymi wymaganiami oraz skrupulatnością działań. Aby budować zaufanie do fachowości przedsiębiorstwa, warto dbać o wizualny aspekt hurtowni B2B uzupełniając ją o atrakcyjne zdjęcia produktowe.
Przykładowe realizacje - historie sukcesu:
Dedra Exim to polska firma specjalizująca się branży narzędziowej. Realizując swoje cele Dedra stała się marką rozpoznawalną i cenioną nie tylko wśród majsterkowiczów wykonujących prace remontowe, ale także w branży spawalnictwa. Produkty firmy można znaleźć w znanych marketach budowlanych. Po wdrożeniu systemu Aura Business firma znacząco usprawniła pracę i wymianę danych w swojej organizacji. Handlowcy zyskali wygodne narzędzie do komunikacji z klientami, a realizacja zamówień klientów jest znacznie szybsza, ponieważ pracownicy nie muszą już poświęcać swojego czasu na czasochłonne przepisywanie.
METAL-FACH Technika Grzewcza jest doświadczonym producentem pieców c.o. Produkuje wysokiej klasy kotły centralnego ogrzewania na biomasę oraz inne paliwa. Urządzenia dostępne są w punktach sprzedaży na terenie całej Polski, Europy, Azji, Skandynawii i Ameryki Południowej. Dzięki wdrożeniu systemu obsługi sprzedaży hurtowej Aura Business klienci firmy Metal-Fach zyskali możliwość samoobsługi oraz samodzielnego konfigurowania produktów. Dołożono wszelkich starań, aby zminimalizować czas i uwagę pracowników działu sprzedaży, tak aby mogli się jak najlepiej skupić na swojej pracy.
Internetowe wsparcie dla hurtowni - podsumowanie
Wiesz już czym jest hurtownia online i jak możesz ją wykorzystać pozyskując klientów hurtowych, a następnie dokonując realizacji zamówień przez nich składanych. Jeżeli chcesz wprowadzić platformę internetowej sprzedaży w swoim przedsiębiorstwie - zapoznaj się z naszym systemem Aura Business. Skontaktuj się z nami - przedstawimy Ci możliwości naszej hurtowni internetowej do automatyzacji sprzedaży i ofertę wdrożenia platformy B2B.
Dowiedz się więcej o platformach sprzedażowych B2B! Przeczytaj również:
- Czym jest hurtowa platforma B2B klasy Enterprise?
- Dla kogo są systemy B2B i jakie powinny mieć funkcje?
- System sprzedaży hurtowej - co to jest?
Chcesz przekonać się, w jaki sposób system Aura Business może przyczynić się do sukcesu w obsłudze sprzedaży hurtowej?
Umów konsultację