Hurtownia B2B - otwarty lub zamknięty katalog produktów online

Branża e-commerce B2B stanowi potężny napęd dla rozwoju globalnego biznesu. Nie ma zatem wątpliwości, że obsługa sprzedaży hurtowej to jeden z bardziej opłacalnych obecnie rodzajów działalności. Co więcej, coraz większe znaczenie odgrywa sprzedaż internetowa realizowana z wykorzystaniem nowoczesnego kanału jakim jest hurtownia B2B online. Jeśli zastanawiasz się czy warto i chcesz szerzej poznać platformę internetową umożliwiającą sprzedaż produktów - zapoznaj się z naszym artykułem.

Czytaj dalej, a dowiesz się:

  • czym jest sklep internetowy do obsługi klientów hurtowych,
  • jakie czynniki są najważniejsze przy wyborze platformy sprzedaży B2B,
  • jakie są możliwości hurtowni internetowej B2B,
  • co możesz zyskać z wdrożenia platformy.

Hurtownia B2B - platforma sprzedaży internetowej

Sprzedaż B2B (business to business) to proces sprzedaży zachodzący pomiędzy przynajmniej dwoma podmiotami gospodarczymi. Obsługa zamówień składanych przez poszczególnych klientów biznesowych odbywa się w tym przypadku za pomocą hurtowni B2B - fizycznych lub internetowych.

Hurtownia B2B online to sklep internetowy przeznaczony klientom biznesowym, który często jest zamknięty, co oznacza, że klient ma dostępną ofertę produktową dopiero po zalogowaniu. Istnieje również możliwość zastosowania innego rozwiązania (hurtownia otwarta), które przedstawiamy w dalszej części naszego materiału.

Wykorzystanie platformy sprzedaży hurtowej przyczynia się do rozwoju sprzedaży B2B, wpływa na pozyskiwanie klientów, a także pozwala na wyróżnienie się wśród konkurencji na rynku.

Hurtowania B2B to element dbałości o klientów. Ten nowy kanał sprzedaży hurtowej umożliwia składanie zamówień hurtowych bez potrzeby kontaktu klient - pracownik, czyli 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Sprzedaż internetowa w hurtowni B2B sprawia, że istnieje możliwość indywidualnego podjeścia do każdego kontrahenta poprzez wyświetlanie im dedykowanych cen hurtowych oraz rabatów.

Jaką hurtownię B2B wybrać?

Wybór odpowiedniej hurtowni B2B do sprzedaży hurtowej online jest działaniem kluczowym, ponieważ ma być ona miejscem kontaktu z kontrahentami oraz potencjalnymi odbiorcami. Ważne jest to, aby posiadała ona wszystkie podstawowe funkcje platformy B2B oraz fukcjonalny panel ułatwiający klientom składanie zamówień.

Każda działalność jest inna. Z tego względu najlepszym wyborem są hurtownie B2B, które wyróżniają się elastycznością, skalownalnością oraz mogą być dopasowane do charakterystyki Twojego biznesu. Tylko odpowiednio dobrana platforma internetowej sprzedaży hurtowej będzie w stanie usprawnić realizację zamówień składanych przez różnych klientów hurtowych.

Możliwości hurtowni internetowej

Procesy obsługi klientów B2B mogą być prowadzone wyłącznie w sposób tradycyjny. Jednakże kanały sprzedaży hurtowej online stają się coraz bardziej popularne, a nowo powstające narzędzia informatyczne posiadają rozwiązania usprawniające pracę wielu osób. Poznaj funkcje platformy hurtowej:

  • zarządzanie katalogiem produktów - możliwość stworzenia szczegółowej bazy wiedzy o produktach;
  • zamówienia hurtowe online - kontrahenci mogą kupować produkty z dowolnego miejsca;
  • udostępnienie oferty kontrahentom online wraz z indywidualnymi cenami i rabatami;
  • automatyzacja procesu obsługi klienta - w obszarze zamówień, a także np. tworzenia zapytań ofertowych;
  • samodzielne składanie zamówień hurtowych poprzez konto klienta;
  • umożliwienie klientom tworzenia ofert dla klienta końcowego;
  • pobieranie polityki cenowej oraz stanów magazynowych z ERP oraz aktualizowanie ich poprzez przesyłanie zamówień składanych po stronie hurtowni B2B właśnie do programu handlowo-magazynowego.

Typy dostępności platformy hurtowej:

Hurtownia B2B online nie musi być jawnym rozwiązaniem dostępnym dla wszystkich użytkowników internetowych. Każde przedsiębiorstwo może dokonać autonomicznego wyboru, decydując się na jedno z dwóch rozwiazań.

Zamknięta hurtownia B2B

Do oferty dostęp mają tylko zalogowani kontrahenci. Do korzystania z platformy może zaprosić administrator wysyłając dostęp lub kontrahent może założyć samodzielnie konto, które musi zostać zakceptowane. Najczęstszym powodem "zamknięcia" hurtowni jest fakt, że kontrahenci rozliczają się według indywidualanych cen hurtowych.

Otwarta hurtownia B2B

Platforma daje możliwość udostępnienia oferty produktowej bez konieczności logowania, ale można np. ukryć ceny produktów, a na etapie składania zamówienia klient będzie musiał dokonać logowania. Jest to stosowane, gdy firma chce, aby nowi kontrahenci mogli zobaczyć ich ofertę i podjąć współpracę.

Najważniejsze korzyści z wdrożenia hurtowni B2B

Proces sprzedaży realizowany poprzez platformę zakupów hurtowych to okazja do wielu usprawnień w Twoim przedsiębiorstwie, a także firmie klienta, którego obsługujesz. Poznaj część z nich:

  • Zaoszczędzenie czasu Twoich pracowników - nie muszą zbierać i zapisywać zamówień klienta, ponieważ może On samodzielnie złożyć swoje zamówienie w internetowej hurtowni B2B;
  • Zmniejszenie ilości pomyłek - wynikających z ręcznego przepisywania zamówień do systemu handlowo-magazynowego;
  • Całodobowe prowadzenie sprzedaży - klienci mają dostęp do platformy w dowolnym dla siebie momencie;
  • Analiza sprzedaży - możliwość weryfikacji np. koszyków klientów i zadzwonienia do kontrahenta, który nie domknął swojego zamówienia;
  • Kluczowe informacje w jednym miejscu - dostęp do wszystkich zamówień, zapytań ofertowych, dokumentów handlowych w jednym systemie.

Integracja hurtowni B2B z systemami ERP

Integracja hurtowni online z ERP to wymiana określonych dokumentów między dwoma systemami. Dzięki integracji hurtowni B2B z systemami ERP będziesz mieć dostęp do nowych funkcji usprawniających pracę Twojej firmy. Przełoży się to na oszczędność czasu w wielu aspektach.

Korzyści z wdrożenia ERP:

  • przyspieszona praca dzięki automatyzacji procesów;
  • zmniejszone ryzyko popełnienia błędu;
  • usprawniony przepływ informacji w firmie.

Obszary integracji hurtowni B2B z systemami ERP:

  • pobieranie oferty wraz ze stanami i polityką cenową z ERP;
  • wysyłanie zamówień z platformy B2B do ERP;
  • pobieranie z ERP.

Dedykowana hurtownia B2B może być zintegrowana z następującymi systemami:

Hurtownia B2B i B2C w jednym - kanał do obsługi klientów detalicznych i klientów biznesowych

Przetwarzanie informacji o zamówieniach obu grup (B2B i B2C) może odbywać się w jednym systemie. W związku z tym Twoja firma będzie miała aktualne stany magazynowe czy inne ceny dla kontrahentów hurtowych oraz klientów indywidualnych. Dzięki integracji dane przesyłają się automatycznie, bez konieczności ręcznej pracy dzięki czemu zyskasz czas i przyspieszysz pracę swoich pracowników.

Hurtownia B2B - wsparcie okołosprzedażowe

Prowadzenie sprzedaży z wykorzystaniem hurtowni B2B pozwala na wykonywanie cennych działań okołosprzedażowych. W kampaniach marketingowych mogą zostać użyte newslettery, ogłoszenia, rabaty, a także promocje. Te elementy oraz możliwość prowadzenia komunikacji z klientami pozwalają na budowanie relacji z kontrahentem biznesowym oraz tworzenie podstaw do rozwoju trwałej współpracy.

Klient hurtowy charakteryzuje się większymi wymaganiami oraz skrupulatnością działań. Aby budować zaufanie do fachowości przedsiębiorstwa, warto dbać o wizualny aspekt hurtowni B2B uzupełniając ją o atrakcyjne zdjęcia produktowe.

Przykładowe realizacje - historie sukcesu:

Dedra Exim to polska firma specjalizująca się branży narzędziowej. Realizując swoje cele Dedra stała się marką rozpoznawalną i cenioną nie tylko wśród majsterkowiczów wykonujących prace remontowe, ale także w branży spawalnictwa. Produkty firmy można znaleźć w znanych marketach budowlanych. Po wdrożeniu systemu Aura Business firma znacząco usprawniła pracę i wymianę danych w swojej organizacji. Handlowcy zyskali wygodne narzędzie do komunikacji ze swoimi klientami, a zamówienia klientów realizowane są znacznie szybciej, ponieważ nie muszą już poświęcać swojego czasu na czasochłonne przepisywanie.

Logo Dedra
Przeczytaj case study

METAL-FACH Technika Grzewcza jest doświadczonym producentem pieców c.o. Produkuje wysokiej klasy kotły centralnego ogrzewania na biomasę oraz inne paliwa. Urządzenia dostępne są w punktach sprzedaży na terenie całej Polski, Europy, Azji, Skandynawii i Ameryki Południowej. Dzięki wdrożeniu systemu Aura Business klienci firmy Metal-Fach zyskali możliwość samoobsługi oraz samodzielnego konfigurowania produktów. Dołożono wszelkich starań, aby zminimalizować czas i uwagę pracowników działu sprzedaży, tak aby mogli się jak najlepiej skupić na swojej pracy.

Podsumowanie

Wiesz już czym jest hurtownia online i jak możesz ją wykorzystać pozyskując klientów hurtowych, a następnie dokonując realizacji zamówień przez nich składanych. Jeżeli chcesz wprowadzić platformę internetowej sprzedaży w swoim przedsiębiorstwie - zapoznaj się z naszym systemem Aura Business. Skontaktuj się z nami - przedstawimy Ci możliwości naszej hurtowni internetowej i ofertę wdrożenia platformy.

Dowiedz się więcej o platformach sprzedażowych B2B! Przeczytaj również:

Chcesz przekonać się, w jaki sposób system Aura Business może przyczynić się do sukcesu w branży e-commerce B2B?

Umów konsultację

Aura Business jest systemem wspierającym polskie przedsiębiorstwa od ponad 20 lat. Aura Business jest produktem poznańskiej firmy Questy, istniejącej na rynku od 2002 roku.

Dziś firma Questy ma na swoim koncie kilkaset udanych wdrożeń systemu Aura Business w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce.

+48 506 504 540
  • Blog
  • Vlog
  • Wywiady
  • FAQ
  • RODO
  • Dofinansowanie
  • Bezpieczeństwo
  • Finansowanie
  • Dla Partnera