System CRM dla branży IT – Jak wspiera sprzedaż i obsługę projektów?
Jak rozwiązania z zakresu zarządzania sprzedażą i relacjami z kontrahentami mogą wesprzeć firmy z branży IT? Poznaj system CRM dla branży IT i jego narzędzia, które na co dzień również i my wykorzystujemy w Questy. Oto niektóre z rozwiązań, które na przestrzeni lat pomagały zarówno nam, jak i naszym klientom pokonać wiele problemów biznesowych, z którymi borykają się firmy IT.
Baza wiedzy o klientach w systemie CRM
Fundamentem programu CRM dla branży IT jest karta kontrahenta, która powinna pozwalać na gromadzenie wszystkich przydatnych informacji o firmach i danych klientów, z którymi współpracujecie. W karcie kontrahenta – oprócz podstawowych danych takich jak nazwa, NIP czy dane kontaktowe – mogą znaleźć się również takie elementy jak atrybuty, które możesz z łatwością dodać sam. Ponadto, dzięki systemowi CRM w karcie możesz umieścić różnego rodzaju raporty, które dotyczą tego jednego klienta.
Dodatkowo, z łatwością możesz optymalizować zarządzanie kontaktami z klientem dzięki możliwości wyświetlania wszystkich wiadomości mailowych, które wysłałeś albo odebrałeś od reprezentantów swojego klienta. Karta kontrahenta w systemie CRM dla branży IT to również miejsce, gdzie możesz dodać informacje o wszystkich aktywnych umowach czy usługach. Co więcej, znajdziesz tam historię wszystkich najważniejszych dokumentów w procesie obsługi klienta, takich jak np. zamówienia, oferty czy faktury. Należy pamiętać o tym, że CRM umożliwia także rozbudowanie karty kontrahenta o dodatkowe zakładki lub elementy charakterystyczne dla Twojego biznesu – to również możesz zrobić samodzielnie.
Tworzenie i koordynacja zadań firmy IT
Dużym ułatwieniem w codziennej pracy w systemie CRM stanie się możliwość zaplanowania zadania oraz wyświetlenia go w kalendarzu lub na liście zadań. Po wykonaniu zadania system CRM dla branży IT automatycznie utworzy zdarzenie, które może być dla Ciebie nośnikiem informacji o historii kontaktów z Twoimi kontrahentami. O zadania oraz zdarzenia możesz oprzeć różnego rodzaju raporty, budując w ten sposób bazę danych, która pozwoli Ci rzetelnie ocenić Twoich pracowników.
Efektywne składanie ofert i obsługa klienta
Kolejną z funkcjonalności, które mogą wesprzeć sprzedaż i obsługę klientów firmy IT jest ofertowanie. Wykorzystując system CRM szybko przygotujesz ofertę handlową, wygenerujesz atrakcyjnego PDF-a i wyślesz go do kontrahenta. Zaakceptowana oferta może zostać przetworzona na inne dokumenty, takie jak np. zamówienie. Finalnie, w systemie zarządzania relacjami z klientami na podstawie wystawionych ofert szybko i wygodnie będziesz w stanie przygotować także wszystkie interesujące Cię raporty.
Wsparcie procesu sprzedaży na każdym etapie
Nasze rozwiązanie CRM dla branży IT pozwoli Ci całkowicie uporządkować proces sprzedaży – zarówno w obszarze pozyskiwania potencjalnych klientów, jak i w przypadku rozwoju współpracy z obecnymi klientami. Funkcje systemu CRM z łatwością pozwolą Ci stworzyć wiele typów lejka sprzedażowego, a także będziesz w stanie zarządzać ich etapami oraz polami dostępnymi na karcie szansy sprzedaży. Moduł ten ułatwi Ci również analizę wpisanych w system CRM danych oraz wyciągnięcie z nich wniosków – wszystko po to, aby nieustannie usprawniać Twój dział sprzedaży.
Na co dzień – oprócz części sprzedażowej – bardzo chętnie pomagamy naszym klientom uporządkować kwestie związane z obsługą posprzedażową: wdrożeniem, wsparciem i helpdeskiem. Oprogramowanie CRM pomaga firmom z branży IT w szybkim tworzeniu charakterystycznych dla nich typów zleceń, definiowaniu ich fazy oraz konfiguracji dostępnych pól. Tuż po wdrożeniu CRM, wyświetlanie zleceń na widokach kanban (które można samodzielnie skonfigurować) znacząco uporządkuje każdy dzień pracy w przedsiębiorstwie. W systemie CRM dopasowanym do firmy wszystkie zlecenia można powiązać z bazą obsługiwanych produktów czy usług – budując tym samym ich historię.
Kolejną z kluczowych funkcjonalności systemu CRM dla branży IT jest usprawnienie komunikacji. Najczęściej stosowana jest w tym celu seria powiadomień SMS/e-mail, których wyzwalaczem może być chociażby zmiana fazy zlecenia. Dodatkowo, system CRM online pozwala również na przygotowanie Panelu Kontrahenta, przez który klienci danej firmy mogą zarejestrować nowe zlecenia lub sprawdzić statusy tych, które są obecnie realizowane.
Wraz z wdrożeniem oprogramowania CRM, jeżeli jakiś element procesu jest powtarzalny, a jego realizacja trwa długo i zajmuje masę czasu, możemy wspólnie zastanowić się jak go zautomatyzować. W ten sposób unikniemy błędów oraz będziemy w stanie zająć się przyjemniejszymi zadaniami. Przykładem takiej pomocy systemu CRM jest, między innymi, proces rozliczania umów subskrypcyjnych czy umów SLA.
Raporty, zestawienia i integracje w oprogramowaniu CRM
W efektywnym wsparciu sprzedaży, procesu obsługi klienta i zarządzania projektami w systemie klasy CRM pomoże Ci na pewno szereg raportów i zestawień, które pokazują np. rentowność współpracy z kontrahentami czy też aktualne obciążenie zespołów.
Nasz system CRM wyposażony jest w kilka gotowych integracji z innymi rozwiązaniami informatycznymi – przede wszystkim z systemami ERP. Dodatkowo możemy napisać integracje z wykorzystywanymi przez Ciebie programami lub umożliwić tę opcję Tobie – poprzez API, będące kolejną z funkcji systemu CRM Aura Business.
Dodatkowo, system CRM pozwala na samodzielnie rozwijanie dostarczonych przez nas modułów – chociażby poprzez indywidualne tworzenie raportów, szablonów czy wspomnianych już wcześniej integracji.
Dowiedz się więcej o wdrożeniu CRM dla branży IT już teraz!
W Questy posiadamy kilkunastoletnie doświadczenie we wdrażaniu rozwiązań w obszarze sprzedaży oraz zarządzania procesami – szczególnie w branży IT, w której działamy już od prawie 20 lat. Bardzo chętnie podzielimy się z Tobą naszą wiedzą, doświadczeniem oraz systemem, które tworzyliśmy między innymi z myślą o firmach takich jak Twoja, które poszukują niezawodnego, odpowiedniego systemu CRM dla branży IT.
Serdecznie zachęcamy do kontaktu – chętnie porozmawiamy o tym, jak możemy pomóc Ci w zarządzaniu firmą i usprawnić jej działanie.
Sprawdź również inne nasze treści:
- Co to jest CRM?
- Pulpit menedżera – rzut oka na sytuację całej firmy
- Zarządzanie procesem sprzedaży w CRM