Obejrzyj wywiad z producentem CRM. Dowiedz się, czym jest CRM i jak wdrożyć go z sukcesem - kliknij tutaj, aby wyświetlić materiał.

Rozwiązania
Zamów prezentację

Autor: Zespół Questy

CRM

System CRM dla branży IT – Jak wspiera sprzedaż i obsługę projektów?

30 grudnia 2021

Jak rozwiązania z zakresu zarządzania sprzedażą i relacjami z kontrahentami mogą wesprzeć firmy z branży IT? Poznaj system CRM dla branży IT i jego narzędzia, które na co dzień również i my wykorzystujemy w Questy. Oto niektóre z rozwiązań, które na przestrzeni lat pomagały zarówno nam, jak i naszym klientom pokonać wiele problemów biznesowych, z którymi borykają się firmy IT.

Kompletna baza wiedzy o wszystkich klientach

Fundamentem systemu CRM dla branży IT jest karta kontrahenta, która powinna pozwalać na gromadzenie wszystkich przydatnych informacji o firmach, z którymi współpracujecie. W karcie kontrahenta – oprócz podstawowych danych takich jak nazwa, NIP czy dane kontaktowe – mogą znaleźć się również takie elementy jak atrybuty, które możesz z łatwością dodać sam. Ponadto, w karcie możesz umieścić różnego rodzaju raporty, które dotyczą tego jednego klienta.

Dodatkowo, w każdej chwili możesz w niej wyświetlić wszystkie wiadomości mailowe, które wysłałeś albo odebrałeś od reprezentantów swojego klienta. Karta kontrahenta w systemie CRM dla branży IT to również miejsce, gdzie możesz dodać informacje o wszystkich aktywnych umowach czy usługach. Co więcej, znajdziesz tam historię wszystkich najważniejszych dokumentów, takich jak np. zamówienia, oferty czy faktury. Należy pamiętać o tym, że kartę kontrahenta można w łatwy rozbudować o dodatkowe zakładki lub elementy charakterystyczne dla Twojego biznesu – to również możesz zrobić samodzielnie.

Tworzenie i koordynacja zadań

Dużym ułatwieniem w codziennej pracy będzie możliwość zaplanowania zadania oraz wyświetlenia go w kalendarzu lub na liście zadań. Po wykonaniu zadania system CRM dla branży IT automatycznie utworzy zdarzenie, które może być dla Ciebie nośnikiem informacji o historii kontaktów z Twoimi kontrahentami. O zadania oraz zdarzenia możesz oprzeć różnego rodzaju raporty, które pozwolą Ci rzetelnie ocenić Twoich pracowników.

Efektywne składanie ofert

Kolejną z funkcjonalności, które mogą wesprzeć sprzedaż i obsługę klientów firmy informatycznej jest ofertowanie. Za pomocą naszego modułu szybko przygotujesz ofertę handlową, wygenerujesz atrakcyjnego PDF-a i wyślesz go do kontrahenta. Zaakceptowana oferta może zostać przetworzona na inne dokumenty, takie jak np. zamówienie. Z wystawionych ofert szybko i wygodnie będziesz w stanie przygotować interesujące Cię raporty.

Kompleksowe wsparcie sprzedaży na każdym etapie

Nasz system CRM dla branży IT pozwoli Ci całkowicie uporządkować proces sprzedaży – zarówno w obszarze pozyskiwania nowych klientów/kontraktów, jak i w przypadku rozwoju współpracy z obecnymi kontrahentami. Z łatwością stworzysz wiele typów lejka sprzedażowego, a także będziesz w stanie zarządzać ich etapami oraz polami dostępnymi na karcie szansy sprzedaży. Moduł ten ułatwi Ci również analizę danych oraz wyciągnięcie z nich wniosków – wszystko po to, aby nieustannie usprawniać Twój dział sprzedaży.

Na co dzień – oprócz części sprzedażowej – bardzo chętnie pomagamy naszym klientom uporządkować kwestie związane z obsługą posprzedażową: wdrożeniem, wsparciem i helpdeskiem. System CRM dla branży IT bez problemu pozwoli Ci na stworzenie charakterystycznych dla Twojej firmy typów zleceń, zdefiniowanie ich fazy oraz konfigurację dostępnych dla Ciebie i Twoich pracowników pól. Wyświetlanie zleceń na widokach kanban, które możesz skonfigurować samodzielnie, uporządkuje każdy dzień pracy w przedsiębiorstwie. Wszystkie Twoje zlecenia możesz powiązać z bazą obsługiwanych przez Ciebie produktów czy usług – budując tym samym ich historię.

Kolejną z kluczowych funkcjonalności systemu CRM dla branży IT jest usprawnienie komunikacji. Najczęściej stosowana jest w tym celu seria powiadomień SMS/e-mail, których wyzwalaczem może być chociażby zmiana fazy zlecenia. Dodatkowo, możemy przygotować również Panel Kontrahenta, przez który Twój klient będzie mógł zarejestrować nowe zlecenie lub sprawdzić status tego, które jest obecnie realizowane.

Jeżeli jakiś element procesu jest powtarzalny, a jego realizacja trwa długo i zajmuje masę czasu, możemy wspólnie zastanowić się jak go zautomatyzować – w taki sposób unikniemy błędów oraz będziemy w stanie zająć się przyjemniejszymi zadaniami. Przykładem jest, między innymi, proces rozliczania umów subskrypcyjnych czy umów SLA.

Raporty, zestawienia oraz integracje

W efektywnym wsparciu sprzedaży i zarządzania projektami pomoże Ci na pewno zestaw raportów i zestawień, które pokazują np. rentowność współpracy z kontrahentami czy też aktualne obciążenie zespołów.

Nasz system CRM posiada kilka gotowych integracji z innymi rozwiązaniami informatycznymi – przede wszystkim z systemami ERP. Dodatkowo możemy napisać integracje z wykorzystywanymi przez Ciebie programami lub umożliwić tę opcję Tobie – poprzez API, w które wyposażyliśmy nasze rozwiązanie.

Dodatkowo, system CRM dla branży IT pozwala Ci na samodzielnie rozwijanie dostarczonych przez nas modułów – chociażby poprzez indywidualne tworzenie raportów, szablonów czy wspomnianych już wcześniej integracji.

Wypróbuj CRM dla branży IT już teraz!

W Questy posiadamy kilkunastoletnie doświadczenie we wdrażaniu rozwiązań w obszarze sprzedaży oraz zarządzania procesami – szczególnie w branży IT, w której działamy już od prawie 20 lat. Bardzo chętnie podzielimy się z Tobą naszą wiedzą, doświadczeniem oraz systemem, które tworzyliśmy między innymi z myślą o firmach takich jak Twoja, które poszukują niezawodnego systemu CRM dla branży IT.

Serdecznie zachęcamy do kontaktu – chętnie porozmawiamy o tym, jak możemy pomóc Twojej firmie i usprawnić jej działanie.

Sprawdź również inne nasze treści:

Aura Business jest systemem wspierającym polskie przedsiębiorstwa od ponad 10 lat. Aura Business jest produktem poznańskiej firmy Questy, istniejącej na rynku od 2002 roku.

Dziś firma Questy ma na swoim koncie kilkaset udanych wdrożeń systemu Aura Business w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce.

Napisz lub zadzwoń

tel: +48 506 504 540

e-mail: aurabusiness@questy.pl

@ 2021 Aurabusiness.pl. All right reserved.